Jesteś tutaj

Targi Polagra Food już jutro

Targi Polagra Food w Poznaniu to dla branży spożywczej i gastronomicznej możliwość zapoznania się z najnowszymi trendami w zakresie żywności, a także promocja polskiej gospodarki skierowana na rynek międzynarodowy. Tegoroczną ekspozycję utworzy blisko 170 wystawców z 18 krajów. Wystawę uzupełni szerokie portfolio szkoleń i wykładów.

Branża spożywcza od ponad 30 lat spotykała się na Międzynarodowych Targach Poznańskich jesienią. Zmiana terminu z pewnością była sporym zaskoczeniem dla wielu przedstawicieli tego sektora, ale miała swoje poważne przyczyny. Przede wszystkim, w naszej decyzji o nowej dacie targów, chcieliśmy uwzględnić potrzeby branży, która była zainteresowana kontraktacjami z finałem sprzedażowym już w drugiej połowie roku. Majowy termin Polagry Food to dla producentów duża szansa, by pozyskać zamówienia na ostatnie miesiące roku, które z uwagi na okres świąteczny mogą mieć niebagatelny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstw, bo właśnie wtedy, my konsumenci, wypełniamy nasze koszyki zakupowe żywnością po same brzegi. Niewątpliwie nowy termin pomoże nam również w przyszłości podjąć współpracę z firmami, które w swoich planach marketingowych mają także udział w znaczących europejskich targach branżowych odbywających się zwykle w październiku – objaśnia, Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor projektu Polagra Food.

Targi Polagra Food to wydarzenie mające stymulować eksport polskiej żywności. Dlatego do udziału w targach zapraszani są, oprócz polskich przedsiębiorców - właścicieli hurtowni i sklepów spożywczych czy kupców z sieci handlowych, również przedstawiciele kadry kierowniczej dużych grup hurtowni i sieci supermarketów oraz importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych zza granicy. To z myślą o nich przygotowaliśmy program Hosted Buyers, który łączy potrzeby eksportowe zgłaszane przez polskich producentów z zapotrzebowaniem rynków zagranicznych, a przy tym pozwala komfortowo, pod opieką dedykowanych opiekunów, odwiedzić targi. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska. W ramach ww. wspomnianego programu na targach Polagra Food obecni będą przedstawiciele branży spożywczej m.in. z Tadżykistanu, Wielkiej Brytanii, Gruzji, Kaliningradu, Grecji, Rumunii, Azerbejdżanu. Swoją obecność zapowiedzieli również kupcy z firmy Bidfood - największej hurtowni żywności działającej na rynkach detalicznym i HoReCa w Czechach czy ukraiński Evrotek - grupa skupiająca pod sobą 4 sieci detaliczne operujące na terenie Ukrainy, począwszy od wielkoformatowych supermarketów, poprzez minimarkety, a skończywszy na sklepach typu convenicnce.

Targi Polagra Food co roku odkrywają przed zwiedzającymi nowe smaki. Na tegorocznej ekspozycji zaprezentują się między innymi polska branża mleczarska i sektor mięsny, firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz produkujące słodycze, herbaty, napoje, przyprawy i bakalie. Warto podkreślić, że oprócz znanych z półek sklepowych produktów w nowych wariantach smakowych, na stoiskach wystawców pojawią się licznie nowości jak np. makarony o smaku kiwi czy buraka lub pizza na patyku. Sery bez laktozy, BIO, bez GMO to kolejny trend, który będzie można dostrzec podczas tegorocznej ekspozycji. Nie zabraknie też wyrobów bezglutenowych. Szczególną uwagę warto poświęcić wyrobom nagrodzonym Złotym Medalem MTP – to potwierdzające jakość i innowacyjność wyróżnienie zostało w tym roku przyznane 11 produktom.

Niezwykle ciekawie zapowiada się również wystąpienie zagranicznych producentów żywności. Swoją ofertę przedstawią firmy m.in. z Belgii, Bułgarii, Chin, Francji, Hiszpanii, Korei Południowej, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy, Węgier czy Włoszech. Smakosze będą mogli poznać asortyment z francuskiej wytwórni pralin i czekolad Domaine de Béquignol działającej od 1972 roku i specjalizującej się w produkcji wykwintnych czekoladek. Z kolei na stoisku Jorge Group będzie można rozsmakować się w hiszpańskich szynkach. Do tego chińskie alkohole, aromatyczne herbaty również z Chin oraz Sri Lanki i wiele innych wyjątkowych produktów.

Nowością podczas tegorocznych targów będzie otwarta strefa szkoleniowa zlokalizowana w pawilonie nr 7. Na scenie pojawią się branżowi eksperci, którzy poruszą szereg tematów dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom, dotyczących m.in. optymalizacji produkcji, wymogów związanych ze znakowaniem produktów, praktyk zakupowych współczesnych nabywców czy budowania silnych marek własnych. Naszą intencją jest to, by targi Polagra Food były nie tylko wystawą, ale także miejscem transferu wiedzy i wymiany doświadczeń. Dlatego w tym roku debiutujemy z naszą strefą wiedzy w ramach ekspozycji i otwieramy ją na potrzeby naszych gości – informuje Edyta Bonin-Kanikowska.

Oprócz wykładów i szkoleń, podczas targów Polagra Food, odbędą się dodatkowo spotkania matchmakingowe z belgijskimi producentami mięsa wieprzowego i wołowego organizowane przez VLAM Belgian Meat Office, przy udziale Flanders Investment & Trade. Tradycją targów jest także Forum Rzeźnictwa – Wędliniarstwa – Kuchmistrzostwa organizowane przez Ogólnopolski Cech Rzeźników – Wędliniarzy - Kucharzy. Forum ma na celu wskazywanie najnowszych trendów i kierunków rozwoju pojawiających się w branży. W tym roku Cech oraz pokrewne organizacje z całego kraju zamierzają w ramach Forum zrealizować warsztaty kulinarne dla szkół gastronomicznych oraz konferencje, które staną się częścią promocji rzemieślniczej jakości, pokazując przy tej okazji, że dorobek rzemiosła jest znakomitym fundamentem dla nowoczesnego działania – pod względem technologii, organizacji pracy, a także szkolenia zawodowego.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Za nami 3 intensywne dni spotkań branży spożywczej i do tego po raz pierwszy w otoczeniu wiosennej aury. To było wydarzenie, podczas którego na pierwszym planie były rozmowy biznesowe, a tłem do tych spotkań była żywność – wysokiej jakości, innowacyjna, przygotowana z myślą o oczekiwaniach konsumentów.

Zgodnie z zapowiedzią organizatorów przyszłoroczna edycja targów odbędzie się w nowym terminie i w formule, która w jeszcze większym stopniu będzie wspierała działania proeksportowe polskich przedsiębiorców.

X