Jesteś tutaj

Kolejny pomysł na podatek handlowy?

Po decyzji Komisji Europejskiej podatek handlowy ostatecznie nie wejdzie w życie, jednak resort finansów nie rezygnuje z poszukiwania rozwiązań opodatkowania handlu. Nowy koncept nazwany już „podatkiem galeryjnym” zakłada nałożenie podatku od powierzchni handlowej i biurowej i powiązania go z wartością nieruchomości. Nowym podatkiem mają być obciążeni właściciele nieruchomości komercyjnych o wartości powyżej 10 mln zł. Co miesiąc mają oni odprowadzać równowartość 0,042 proc. wartości nieruchomości, czyli w sumie około 0,5 proc. rocznie. Podatek będzie można odpisać od CIT.

Ekspert podatkowy Pracodawców RP – Łukasz Czucharski – krytycznie wypowiada się na temat nowego podatku: – Należy zwrócić uwagę, iż na przestrzeni kilkunastu miesięcy rząd wprowadził szereg rozwiązań, które mają zapobiegać ukrywaniu dochodów bądź uciekaniu z nimi do innych państw. Jeżeli te rozwiązania nie są wystarczająco skuteczne, to w naszej ocenie należy je dopracować, zamiast nakładać na przedsiębiorców dodatkowe obciążenia.

Według wiceministra finansów Macieja Żukowskiego rząd nie rezygnuje z wprowadzenia podatku handlowego. – Jeśli te zapowiedzi się potwierdzą, to wkrótce okaże się, że na branżę handlową nałożone zostaną dwie zupełnie nowe daniny, co będzie nadmiernym obciążeniem w porównaniu do pozostałych sektorów gospodarki – ocenia ekspert Pracodawców RP.

Źródło: infor.pl/money.pl

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rząd przyjął we wtorek projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, zakładający wprowadzenie dwóch stawek tego podatku - 0,8 proc. od przychodu między 17 mln zł a 170 mln zł miesięcznie i 1,4 proc. od przychodu powyżej 170 mln zł miesięcznie.

Sytuacja gospodarcza w Europie poprawia się, co wpływa na coraz lepsze perspektywy koniunktury w sektorze handlu i usług. Jednak zdaniem ekspertów banku DNB Bank Polska S.A., dynamiczny rozwój handlu elektronicznego i technologii cyfrowych wprowadzi do branży liczne zmiany. Najwięcej zyskają ci, którzy ekspansję online połączą z budową silnej społeczności klientów skupionych wokół ich marki. 

X