Jesteś tutaj

Najnowszy ranking FMCG Global 50

Międzynarodowa firma doradcza OC&C Strategy Consultants opublikowała najnowszy ranking największych firm konsumenckich na świecie. Jest to już 17. edycja raportu OC&C FMCG Global 50. W czołówce największych firm FMCG na świecie znalazły się m.in.: Nestlé, Procter & Gamble i PepsiCo.

Światowi giganci FMCG w 2018 r. odnotowali rekordowe zyski – najwyższe odnotowane we wszystkich dotychczasowych edycjach rankingu FMCG Global 50. Marże wzrosły średnio do poziomu 18,2%. Okazuję się, że mimo trudnych warunków biznesowych związanych z zmieniającymi się dynamicznie rynkami konsumenckimi, rosnącą konkurencją i presją ze strony inwestorów największym firmom FMCG udaje się wciąż odnosić wyraźne sukcesy. Najbardziej zyskowne firmy to te z branży tytoniowej i alkoholowej.

Patrząc na listę FMCG Global 50 w dłuższej perspektywie czasu widać wyraźnie wzrost znaczenia firm z Azji na globalnym rynku FMCG. Tylko w ciągu ostatnich 10 lat liczba firm z Azji obecnych w rankingu FMCG Global 50 niemalże się podwoiła z 7 podmiotów w 2008 r. do 13 w 2018 r., stanowiąc jednocześnie 15% całkowitej sprzedaży wszystkich 50 firm zgromadzonych w rankingu. Głównym motorem zjawiska wzmocnienia znaczenia Azji w rankingu jest wzrost firm z Chin (od zera do 5 firm na liście w ciągu ostatnich 10 lat).

Wartość fuzji i przejęć w 2018 r. wśród firm zgromadzonych w rankingu FMCG Global 50 spadła o 48% do wysokości 75 Bn USD. Główną siłą napędową fuzji i przejęć w 2018 r. było dążenie firm do przesunięcia swoich portfeli w kierunku rynków o szybszym wzroście. Branża za atrakcyjny obszar inwestycyjny w 2018 r. uznała rynek kawy i rynek zdrowia (Consumer Health).

Źródło: Centrum Prasowe PAP

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Wielu rodziców obawia się, że w wakacje ich dzieci – mając dużo wolnego czasu i będąc pod wpływem rówieśników – po raz pierwszy sięgną po alkohol. Na szczęście badania przeprowadzone na zlecenie Kompanii Piwowarskiej pokazują, że problem sprzedaży alkoholu nieletnim nie jest już tak poważny jak niegdyś. Dodatkowo KP prowadzi działania, które pozwalają to zjawisko ograniczyć.

W kategorii „Napoje gazowane” najlepsza okazała się czeska Kofola. Za nią na podium znalazły się firma Zbyszko z Radomia i Victoria Cymes
z Wałcza. Pod względem właściwego podejścia do różnej wielkości podmiotów na rynku detalicznym lokalni producenci wyprzedzają globalne koncerny.

 

X

Przeczytaj również