Jesteś tutaj

II Święto Maślanki Mrągowskiej

Wydarzenie zainaugurowali gospodarze powiatu, gminy i miasta Mrągowo. Tuż przed południem, w ostatnią sobotę czerwca,  II Święto Maślanki Mrągowskiej uroczyście otworzyli: Burmistrz miasta Mrągowo, Otolia Siemienic oraz Prezes Zarządu SM Mlekpol, Edmund Borawski. Zebranych na placu Jana Pawła II w Mrągowie przywitali także: starosta powiatu mrągowskiego Antoni Karaś, wójt gminy Mrągowo Jerzy Krasiński oraz dyrektor OZPM Mrągowo SM Mlekpol, Marcin Piwowarczyk. Podobnie jak w ubiegłym roku Święto Maślanki Mrągowskiej było istotnym punktem w programie obchodów Dni Mrągowa.

II Święto Maślanki Mrągowskiej przygotowano z myślą o przypomnieniu jak ważne jest racjonalne odżywianie i wykorzystanie w jadłospisach tradycyjnych, regionalnych produktów – takich jak Maślanka Mrągowska. Rozdano jej, blisko 700 litrów. Ogromną popularnością wśród odwiedzających piknik Mlekpolu, cieszyły się pokazy gotowania Marcina Budynka, jednego z najbardziej uznanych polskich szefów kuchni oraz degustacja przygotowanych przez niego dań z wykorzystaniem Maślanki Mrągowskiej. Niemały udział w powstawaniu potraw miały dzieci, które równie chętnie uczestniczyły w warsztatach kulinarnych, jak i  aktywnościach plastycznych, sportowych oraz konkursach. Pośród zabaw i gier było także miejsce na ważną lekcję. Pod hasłem Bezpieczne Wakacje Nad Wodą mrągowski WOPR udzielił instruktażu pierwszej pomocy oraz zaprezentował umiejętności psich ratowników.

Wydarzenie dopełniły rozmowy z gośćmi specjalnymi. Prof. Dr hab. Andrzej Babuchowski, Prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego SM Mlekpol opowiedział o dobroczynnych właściwościach maślanki. Jak wygląda produkcja wybornego mazurskiego mleka, z którego powstaje Maślanka Mrągowska w obrazowy sposób opisali słowami Bożena i Marek Czaplińscy – producenci mleka SM Mlekpol, z województwa warmińsko – mazurskiego.

Imprezę prowadziła, popularna dziennikarka telewizyjna – Marta Manowska.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Data wydarzenia: 
2014-01-23

Trwa telewizyjna kampania promująca czekoladę Milka Bubbly. Działania marketingowe obejmują spot reklamowy, kampanię outdoorową, wsparcie w punktach sprzedaży i w mediach społecznościowych. Natomiast konsumenci, którzy ferie zimowe spędzą w górach, w lokalnych punktach sprzedaży będą mogli odebrać czapkę Milka z rogami. Fioletowe nakrycie głowy jest jednocześnie biletem wstępu na rodzinny event na stoku Czantoria w Ustroniu i zawody „Fioletowy koniec zimy z Milką” (1 marca br.).

Data wydarzenia: 
2014-02-01

Do 22 marca br. potrwa ogólnopolska akcja promocyjna wszystkich wariantów smakowych wafelków Grześki „ChRrrup swoje i wygrywaj!”. Aby zdobyć nagrody trzeba kupić dwa dowolne Grześki, zarejestrować paragon na stronie www i zagrać w interaktywną, zimową grę.

X