Kompania Piwowarska wśród laureatów konkursu Etyczna Firma 2018

Kampanie

Kompania Piwowarska wśród laureatów konkursu Etyczna Firma 2018

Kompanię Piwowarską ponownie wyróżniono tytułem Etyczna Firma w konkursie organizowanym przez dziennik „Puls Biznesu”. Producent piwa powtórzył swój sukces z ubiegłego roku, kiedy to został uhonorowany jako jedyne przedsiębiorstwo z branży spożywczej.

W piątej edycji konkursu tytuł Etycznej Firmy przyznano łącznie 23 przedsiębiorstwom spośród 349 podmiotów, które wzięły w nim udział, zaś trzy uhonorowano tytułem Super Etycznej Firmy. Po raz kolejny grono laureatów zdominowała branża finansowo-ubezpieczeniowa, jednak w zestawieniu nie zabrakło firm farmaceutycznych czy działających na rynku budowlanym. Kompania Piwowarska, podobnie jak przed rokiem, jako jedyny przedstawiciel branży spożywczej może się cieszyć z prestiżowego tytułu w kategorii „Duże przedsiębiorstwa”. Tym samym ma duże szanse, by zostać Super Etyczną Firmą. Tytułem tym wyróżniane są bowiem przedsiębiorstwa, które co najmniej trzykrotnie, w bezpośrednio po sobie następujących edycjach konkursu, otrzymały tytuł Etycznej Firmy.

– Etyczne prowadzenie biznesu procentuje. Firmy funkcjonujące w oparciu o standardy etyczne lepiej radzą sobie na wymagającym rynku pracy, na którym przyciągnięcie i zatrzymanie pracownika staje się coraz większym wyzwaniem. Z punktu widzenia pracowników etyczne działania firmy to jeden z najważniejszych czynników decydujących o ich zaangażowaniu. W Kompanii Piwowarskiej widzimy to bardzo wyraźnie – wskaźnik dobrowolnych odejść w firmie jest dwukrotnie niższy niż średnia na rynku. Nie mam wątpliwości, że w dużej mierze to wynik naszych zasad, którymi się kierujemy prowadząc biznes jako pracodawca, dostawca czy odbiorca – mówiła Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej, odbierając dyplom na uroczystej gali.

Konkurs Etyczna Firma ma na celu wyłonienie i nagrodzenie podmiotów prowadzących w sposób najbardziej kompleksowy i systemowy działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej na etyce. Organizowany jest przez dziennik „Puls Biznesu” w partnerstwie z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i PKN Orlen, zaś jego partnerem merytorycznym jest PwC – PwC Advisory. Mogą w nim startować polskie firmy, które dbają o wysokie standardy etyczne w całym łańcuchu wartości: postępują zawsze zgodnie z prawem i normami etycznym, odnoszą się z szacunkiem do partnerów biznesowych, stosują zasady uczciwej konkurencji, budują wewnętrzne zaufanie i dobre relacje między pracownikami, walczą z oszustwami i patologiami oraz angażują się w działalność na rzecz różnych grup interesariuszy.