„Uśmiech. Podaj dalej”  – promocja konsumencka Mondelez Polska

Kampanie

„Uśmiech. Podaj dalej” – promocja konsumencka Mondelez Polska

09 maja 2014

Poranny zastrzyk energii. Popołudniowe doładowanie. Wieczorna chwila przyjemności. Trzy momenty w ciągu dnia, w których konsumenci najczęściej sięgają po filiżankę kawy Jacobs, ciastka belVita czy kostkę czekolady Milka. „Uśmiech. Podaj dalej” to startująca z końcem maja wyjątkowa akcja sprzedażowa bazująca na okazjach do sięgania i łączenia grup produktów w 3 w/w porach dnia. Realizowana na szeroką skalę wspólnie z partnerami handlowymi akcja wykorzystuje bogate portfolio marek Mondelez Polska S.A., a uśmiechnięci ludzie spoglądający z materiałów promocyjnych to pracownicy firmy.

Mondelez Polska S.A. (dawniej Kraft Foods Polska SA) to wiele marek znanych i lubianych przez Polaków, takich jak np. Milka, Prince Polo czy Jacobs. Działając w kraju od ponad 21 lat, dzięki licznym badaniom w Polsce i Europie, firma ma wyjątkową wiedzę nt. potrzeb i zwyczajów żywieniowych konsumentów. Daje to niewyczerpane możliwości wzrostów sprzedaży poprzez wprowadzanie nowych produktów, łączenie dotychczasowych czy innowacje. Wszystko z myślą o stwarzaniu chwil do sięgania po przekąski – pysznych chwil radości. Portfolio Mondelēz International w Polsce w naturalny sposób wpisuje się w rytm dnia konsumentów. Rozpoczynająca się właśnie akcja sprzedażowa jest tego najlepszym przykładem.

– Konsumenci sięgają po nasze produkty, co najmniej kilka razy w ciągu dnia, kiedy potrzebują energii, chcą nabrać siły albo po prostu sprawić sobie przyjemność czymś słodkim. Wiedza o naszych konsumentach daje nam niesamowitą okazję do rozwijania i kształtowania tego rynku, a także nowych okazji zakupowych. Wyróżnia nas tworzenie pysznych produktów, po które ludzie sięgają, gdy mają ochotę coś szybko przegryźć lub napić się pysznej kawy. Nasze ciastka, czekolady, cukierki oraz kawa dają takie właśnie chwile. A ponieważ możesz się nimi dzielić z najbliższymi, stąd nazwa naszej unikalnej promocji: Uśmiech. Podaj dalej – mówi Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A.

Marki na każdy moment dnia

„Uśmiech. Podaj dalej“ opiera się na okazjach do sięgania i łączenia produktów w 3 różnych porach dnia, takich jak:

•       PORANEK: Poranny zastrzyk energii może zapewnić połączenie dwóch marek: ciastek belVita i niezwykle lubianej przez konsumentów  kawy Jacobs Krönung.

•       POPOŁUDNIE: Aby zapewnić sobie popołudniowe słodkie doładowanie, warto znaleźć moment na pobudzającą kawę Maxwell House, wafelek Prince Polo – gdy spada nam poziom energii – lub orzeźwiające cukierki Halls XS.

•       WIECZOROWĄ porą, gdy chcemy się nagrodzić po ciężkim dniu, lub potrzebujemy chwili dla siebie i odrobiny relaksu, idealna będzie kostka czekolady Milka czy Nussbeisser lub ciasteczko Oreo.

Koncept jest międzynarodową inicjatywą firmy i sprawdził się już na innych rynkach. Firma wpisuje się nim w strategię swoich partnerów, a wykorzystując wiedzę o rosnącym znaczeniu momentów do sięgania po przekąski promuje wspólnie produkty Mondelez, oferując wzrosty w poszczególnych kategoriach.

W Europie Zachodniej, podobnie jak w Polsce, coraz bardziej widoczne jest sięganie po niewielkie ilości pożywienia w przerwach dzielących śniadanie, obiad i kolację. Konsumenci doceniają akcje oferujące produkty odpowiadające na ich potrzeby i niosące ze sobą pozytywne emocje i radość. Szczególnie, jeśli są to rozpoznawalne i cieszące się zaufaniem marki, takie jak Milka, Oreo, Jacobs, Prince Polo, Halls, belVita, Maxwell House czy Alpen Gold.

O promocji

– Jako eksperci od przekąsek doskonale wiemy, przy jakich okazjach w ciągu całego dnia konsumenci potrzebują się pożywić i dodać sobie energii. Praktycznie każdy produkt z naszego portfolio jest w stanie zaspokoić taką potrzebę. Stąd pomysł, aby pokazać możliwość konsumpcji poszczególnych grup produktów w trakcie 3 okazji w ciągu dnia. Jeśli dodamy do tego wiele pozytywnych emocji, które niesie za sobą hasło przewodnie akcji: „Uśmiech. Podaj dalej”, radosnych pracowników firmy na materiałach wizualnych, oraz nagrodę w postaci atrakcyjnych klapek, które kojarzą się z odpoczynkiem i wakacjami, możemy zaoferować na rynku unikatową akcję – podkreśla Adam Jaworski, Kierownik Terenowych Sił Sprzedaży w Handlu Nowoczesnym, w Mondelez Polska.

Dzięki dedykowanym i przyciągającym uwagę ekspozycjom promocji w sklepie, konsument ma możliwość w łatwy sposób skomponować zestaw swoich ulubionych produktów, np. Milka czy Jacobs na wybraną porę dnia. Przy zakupie produktów za minimum 20 zł, otrzymuje atrakcyjne klapki – japonki.

Korzyści dla partnerów

Motyw przewodni akcji, znane marki, a także bardzo atrakcyjne materiały wizualne mają szanse dostarczyć wzrosty sprzedaży kawy, czekolady, ciastek i cukierków u partnerów Mondelez Polska S.A. Szeroką gamę produktów połączono w jeden mechanizm odsprzedażowy, zwiększono także atrakcyjność punktu sprzedaży poprzez dedykowane akcji, wyróżniające się ekspozycje, aby dodatkowo wzmocnić potencjał promocji.

W komunikacji wizualnej zostały wykorzystane zdjęcia pracowników Mondelez w Polsce, na co dzień pracujących dla marek biorących udział w akcji. Dodaje to autentyczności całemu przedsięwzięciu. Najradośniejsze uśmiechy wyłoniono w drodze wewnętrznego castingu, który zgromadził wokół idei wielu entuzjastów i ambasadorów.

„Dlaczego nazwa Uśmiech. Podaj dalej? W natłoku promocji chcemy zaoferować naszym konsumentom i partnerom handlowym coś innowacyjnego. Wartość dodana naszej akcji

to radość i uśmiech, którymi można się podzielić z bliskimi. Tak po prostu, podać je dalej – mówi Małgorzata Soroczko – Księżak, Lider Projektu z działu Strategii Sprzedaży w Mondelez Polska S.A.

Więcej informacji o promocji na materiałach w sklepach i gazetkach promocyjnych. „Uśmiech. Podaj dalej” potrwa od końca maja do końca czerwca lub do wyczerpania zapasów.