Polskie kosmetyki na Beautyworld Middle East w Dubaju

Producenci

Polskie kosmetyki na Beautyworld Middle East w Dubaju

Polska Agencja Inwestycji i Handlu realizuje branżowy program promocji branży kosmetycznej, którego celem jest promocja polskiej gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe. W ramach swoich działań w dniach 8-10 maja 2018 roku PAIiH promowała polską branżę kosmetyczną na specjalnie przygotowanym stoisku narodowym podczas targów Beautyworld Middle East w Dubaju.

Dzięki wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Polskę reprezentowało na tej imprezie blisko 70 firm. Warto zauważyć, że jest to pierwsze tak duże wystąpienie polskiej branży kosmetycznej na tych tragach. Targi BeautyWorld Middle East to największe międzynarodowe wydarzenie targowe na Bliskim Wschodzie dedykowane produktom kosmetycznym, w tym kosmetykom do pielęgnacji i stylizacji włosów, zapachom czy też kategorii well-being. W tym roku gościły one rekordową liczbę około 50 000 zwiedzających, 1 700 wystawców z 62 krajów oraz 25 pawilonów narodowych.

Jest to niezwykle ważne wydarzenie w kalendarzu polskich producentów kosmetyków, ponieważ Bliski Wschód, kraje Afryki Północnej oraz Subsaharyjskiej to jeden z najbardziej perspektywicznych regionów świata. Rynek kosmetyczny rośnie tu w szybkim tempie i do końca przyszłego roku ma osiągnąć najwyższą złożoną stopę wzrostu rocznego spośród wszystkich regionów świata. Wskaźnik ma oscylować wokół 5%. Do wzrostu, najbardziej przyczynią się zasobne kraje Zatoki Arabskiej – Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie – mówi Adriana Jakubowska, ekspert polskiej branży kosmetycznej.

Odwiedzający polskie stoisko promocyjne goście najczęściej pytali o kosmetyki do makijażu oraz do pielęgnacji twarzy i ciała.  – Muzułmańskie kobiety zazwyczaj używają wielu kosmetyków kolorowych, pomimo trudnych warunków atmosferycznych. Z zasady zakrywają swoje sylwetki i włosy, a twarz, dłonie i stopy są jedynymi częściami ciała, które mogą wyeksponować. Szczególna dbałość o makijaż jest głęboko osadzona w kulturze świata arabskiego. Dlatego też wydatki na makijaż zazwyczaj stanowią sporą część budżetu przeznaczonego na kosmetyki dla kobiety muzułmańskiej  – dodaje Adriana Jakubowska.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu w ramach realizacji programu w latach 2018-2019 roku chce zorganizować stoiska informacyjno-promocyjne podczas 6 wydarzeń targowo-konferencyjnych w Bolonii, Dubaju oraz Hong Kongu.