badanie opinii

Akcje promocyjne polegające na zbieraniu punktów lub naklejek cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich konsumentów. Bazują one na ludzkiej skłonności do konformizmu – posiadanie oferowanych przez nie gadżetów może bowiem decydować o akceptacji grupy. Polacy lubią także czuć się wyjątkowo, a zdobycie nagrody za naklejki może im w tym pomóc. Eksperci nie mają wątpliwości, że w Polsce niezbędna jest edukacja zwiększająca świadomość konsumencką i pozwalająca uniknąć pułapek tego rodzaju promocji.

W tym roku Czarny Piątek przypada 23 listopada – sklepy przygotowują się do rozpoczęcia maratonu zakupów świątecznych i wyprzedaży. Handlowcy zastanawiają się co zrobić, żeby skutecznie przyciągnąć kupujących. Jak wynika z badania wykonanego na potrzeby raportu Santander Consumer Bank “Polaków portfel własny – kochamy okazje”, w roku 2017 z promocji przygotowanych na Black Friday skorzystało 18% Polaków, natomiast w tym roku planuje to zrobić już co czwarty.

W tym roku na wydatki związane z organizacją świąt Bożego Narodzenia przeznaczymy średnio 719 zł – wynika z Barometru Providenta. Co dziesiąty Polak przyznaje, że nie będzie mógł sobie pozwolić na wszystkie świąteczne zakupy. Mimo to podchodzimy do nich racjonalnie i nie planujemy wydatków ponad stan. Blisko 70% Polaków sfinansuje Gwiazdkę z bieżących dochodów, połowa sięgnie po oszczędności, a tylko niewielki odsetek wspomoże się pożyczką od rodziny lub instytucji finansowej.

Co Polacy uważają za przejaw lokalnego patriotyzmu? Według zdecydowanej większości respondentów ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego na zlecenie Grupy Eurocash, 5 najbardziej patriotycznych zachowań w stosunku do małej ojczyzny to m.in.: troska o najbliższą przestrzeń publiczną i robienie zakupów w małym, osiedlowym sklepie. Takie podejście Polaków do patriotyzmu lokalnego potwierdziło się też w zakończonym właśnie konkursie grantowym „Lokalni Herosi”, który zwrócił uwagę na społeczną rolę przedsiębiorców – właścicieli małoformatowych sklepów .

W ciągu trzech miesięcy od debiutu, ze split payment miało do czynienia ponad 400 tys. polskich firm. Metoda pozwalająca na wydzielenie podatku VAT z płatności ma w założeniu uszczelnić system fiskalny. Jak jednak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, sektor mikro, małych i średnich firm zachowuje dużą rezerwę wobec wprowadzonych zmian. Tylko jedna czwarta przedsiębiorstw jest zainteresowana stosowaniem split payment, a jedna trzecia dostrzega jego zalety. Zdecydowana większość, jeśli będzie go używać, to z konieczności, a nie dobrowolnie.

W badaniu „The Meaningful Shift” zrealizowanym przez Havas, przebadano wewnętrzny konflikt współczesnych kupujących – jednoczesne zamiłowanie do zakupów i posiadania, z chęcią działania na rzecz środowiska i przyszłości ludzi. W Polsce 45% populacji i 60% prosumentów, czyli konsumentów, którzy wpływają na trendy i kształtują rynki na całym świecie, jest przekonana, że ludzie mogą wywrzeć większy wpływ na społeczeństwo jako konsumenci niż jako wyborcy.

Ostatni rok był dobry dla działających w Polsce firm. Według badania przeprowadzonego wśród dyrektorów finansowych (CFO), są oni zadowoleni z kondycji swoich przedsiębiorstw i optymistycznie oceniają perspektywy dla ich działalności – wynika z danych zebranych przez Grant Thornton i Euler Hermes.

Łącznie aż 83% ankietowanych uważa, że sieci handlowe powinny oferować więcej rabatów na owoce i warzywa. 41% respondentów oczekuje częstszych promocji na ten asortyment jesienią, a 26% chce tego zimą. Ponad 60% stwierdza, że o takich akcjach należy najczęściej informować klientów za pośrednictwem gazetek handlowych.

Zdrowy styl życia i wynikająca z niego profilaktyka prozdrowotna staje się coraz popularniejszy wśród Polaków. Zdrowa dieta pozwala dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych związków i minerałów oraz wyeliminować te szkodliwe, o czym przekonuje się coraz więcej konsumentów. Takie wnioski wynikają z raportu „Nawyki żywieniowe Polaków 2018”.

Ostatni rok był dobry dla wielu działających w Polsce firm. Według badania przeprowadzonego przez Grant Thornton i Euler Hermes wśród dyrektorów finansowych (CFO), są oni zadowoleni z kondycji swoich przedsiębiorstw i optymistycznie oceniają perspektywy dla ich działalności.

Strony

X