badanie rynku

W ciągu pół roku obowiązywania zakazu handlu w niedzielę, sprzedawcy byli zmuszeni zamknąć swoje sklepy 17 razy. Do końca 2018 r. takich niedziel będzie jeszcze 6. Wbrew wcześniejszym obawom zakaz ten nie wpłynął na pogorszenie wyników finansowych największych sieci handlowych, a klienci powoli i konsekwentnie zmieniają przyzwyczajenia zakupowe. Według szacunków DNB Bank Polska, średnioroczna stopa wzrostu branży handlowej do 2020 r. powinna oscylować wokół 3-4 proc.

 Sytuacja w handlu detalicznym poprawia się. Dynamika wzrostu przychodów okazuje się wyższa niż wzrost kosztów. W najbliższych kwartałach spodziewane jest zwiększenie przychodów detalu, choć przy wolniejszej dynamice wzrostu – twierdzą eksperci PKO Banku Polskiego.

Ukraińcy stanowią coraz pokaźniejszą część naszego społeczeństwa i tym samym stają się ważną grupą konsumencką. Obecnie szacuje się, że w Polsce pracuje około miliona Ukraińców.

Młode pokolenie i kobiety będą kształtować zwyczaje żywieniowe na świecie – oceniają analitycy Banku BGŻ BNP Paribas w raporcie poświęconym przyszłości globalnego sektora rolniczego i spożywczego.

Polski konsument stając przy półce z przekąskami ma duży i zróżnicowany wybór w tej kategorii asortymentowej. Znajdzie tutaj produkty czekoladowe i bez czekolady, solone oraz niesolone, przeznaczone dla diabetyków oraz bezglutenowców, bez sztucznych dodatków czy też z ograniczoną liczbą kalorii. Producenci starają się odpowiadać na potrzeby konsumentów i podążać za najnowszymi trendami, wprowadzając na rynek coraz więcej nowych produktów.

Polska zajmuje 29. miejsce w rankingu siły nabywczej w Europie. Przy kwocie 2,427 EUR na osobę, siła nabywcza dla rynku detalicznego w Polsce stanowi około 36 proc. ogólnej siły nabywczej kraju – wynika z badania instytutu GfK.

Energy drinki to coraz popularniejsze źródło kofeiny, ich wartość sprzedaży dynamicznie rośnie. Z roku na rok plasują się coraz wyżej na liście największych kategorii FMCG. Ich wskaźnik wzrostu wartości sprzedaży jest ponad 2 razy większy niż dla kategorii substytucyjnych takich jak kawa.

Belgia, Chorwacja, Włochy i Polska to cztery objęte badaniem GfK europejskie rynki detaliczne, różniące się znacznie pod względem wielkości, liczby ludności, ogólnej siły nabywczej i siły nabywczej dla poszczególnych linii produktów. Analizy siły nabywczej dla poszczególnych linii produktów wskazują, iż potencjał wydatkowania w zakresie poszczególnych grup produktów jest zróżnicowany.

Współpraca z siecią franczyzową stwarza wiele możliwości. Jedną z nich jest inwestycja w dodatkowy asortyment – gotowe do spożycia posiłki i napoje.

Główny Urząd Statystyczny podsumował wydatki Polaków w ubiegłym roku. Sukcesywnie wydawane jest coraz więcej pieniędzy. W 2017 r. zanotowano wzrost o 6,7% w stosunku do 2016 r. Zwiększyły się wydatki na żywność, napoje bezalkoholowe, alkohol i papierosy.

Strony

X