branża piwowarska

Blisko 80% wzrost segmentu piw bezalkoholowych to dominujący trend na rynku piwa w 2018 r. Dynamiczny rozwój kategorii piwa bezalkoholowego obserwowany jest w wielu krajach Europy od kilku lat, jednak to w Polsce tempo jej wzrostu jest największe. W perspektywie kilkuletniej możemy spodziewać się, że segment 0,0% będzie stanowił kilkanaście procent rynku piwa.

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała roczne sprawozdanie finansowe. W 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Spółki wzrosły o 5% i wyniosły 3324 mln PLN (w 2017 r. 3165 mln). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24% i wyniósł 415,3 mln (w 2017 r. 334 mln). W ubiegłym roku Grupa Żywiec osiągnęła 324 mln PLN skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 25% (w 2017 r. 258,5 mln).

W ostatnim roku zaszły liczne zmiany na rynku piwa. Wciąż pojawiały się nowe browary, a kupujący mogli wybierać spośród 853 nowości, jednocześnie doszło do konsolidacji na rynku producentów. Według Nielsena w 2018 r. na rynku działało 318 browarów, przy czym mówimy tutaj o sprzedaży detalicznej. Jest to o 43 więcej niż rok wcześniej.

W dniach 3-4 czerwca 2019 r., w Antwerpii odbędzie się druga edycja The Brewers of Europe Forum. Podczas wydarzenia spotykają się przedstawiciele browarów z całej Europy. Spotkanie będzie doskonałą okazją do analizy aktualnej sytuacji w branży oraz prezentacji najnowszych trendów.

W 2018 r. na rynku pojawiło się aż 2013 nowych piw kraftowych. Otworzono również 68 nowych browarów, w tym 35 stacjonarnych i 33 kontraktowe. To wyniki lepsze od tych zanotowanych w 2017 r.

Produkcja piwa w 2018 r. wzrośnie o 2,7% w stosunku rocznym, osiągając wartość 41,5 mln hl – oceniają analitycy Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w raporcie rynkowym.

Zaanonsowany we wrześniu przez Grupę Carlsberg rewolucyjny Snak Pack zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative. Jury tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards podkreśliło, że innowacja Carlsberga to długo oczekiwane, mądre i inspirujące rozwiązanie dla problemu zagrożenia środowiska.

Od wstąpienia do Unii Europejskiej polski eksport piwa zwiększył się o przeszło 340%. Z kolei producenci kosmetyków informują o wzroście eksportu o 16% rocznie. Podczas debaty na Kongresie 590 w Jasionce koło Rzeszowa przedstawiciele obu branż podkreślali, że jest to dobry moment na budowanie na całym świecie rozpoznawalności produktów wyprodukowanych w Polsce.

Autor: PAP/M.Kmieciński

Znak promujący polskie marki piwa: „Proudly made in Poland” został zaprezentowany wspólnie przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie oraz Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) podczas Kongresu 590 w Jasionce koło Rzeszowa.

W trzecim kwartale 2018 r. skonsolidowane przychody netto Grupy Kapitałowej Żywiec wzrosły o 2% w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku i wyniosły 959 mln zł (2017 r. – 940 mln zł). Skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 142 mln zł wobec 126 mln w 2017 r. Łącznie za trzy kwartały 2018 r. przychody netto wyniosły 2,601 mln zł, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk operacyjny za trzy kwartały 2018 r. wyniósł 318 mln zł wobec 300 mln zł w ubiegłym roku.

Strony

X

Przeczytaj również