branża piwowarska

O wpływie branży na polską gospodarkę i stojących przed sektorem wyzwaniach ekonomicznych i społecznych dyskutowali uczestnicy II Kongresu Pracowników Branży Piwowarskiej w dniu 7 czerwca.

Wzmożone zamówienia fast foodów, zwiększona sprzedaż przekąsek, ale przede wszystkim piwa – tak będą wyglądać Mistrzostwa Świata w piłce nożnej dla sektora spożywczego. Jak branża poradzi sobie z mundialowymi wyzwaniami?

Rynek browarniczy przechodzi aktualnie dynamiczne zmiany. Klienci coraz częściej sięgają po piwa z niską lub zerową zawartością alkoholu. Nie tylko duże koncerny, ale także browary rzemieślnicze oferują swoje wyroby w tym segmencie rynku.

Dziennik Rzeczpospolita informuje, że rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji. Spoty reklamowe miałyby pojawiać się dopiero po 23.00 (obecnie dozwolone są po 20.00).

Europejska branża alkoholowa przyjęła dobrowolne zobowiązanie do umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o ich składzie oraz wartości odżywczej. W pracach nad projektem, który 12 marca br. został przestawiony Komisji Europejskiej uczestniczyła The Brewers of Europe, ponadnarodowa organizacja zrzeszająca europejskich piwowarów, do której należy Związek Browary Polskie. 

Zachowanie stabilnego otoczenia regulacyjnego jest kluczowe dla dalszego rozwoju przemysłu piwowarskiego w Polsce i utrzymania miejsc pracy w sektorze – to główny postulat, który wybrzmiał podczas Kongresu Pracowników Branży Piwowarskiej.

X