Browary Kompanii Piwowarskiej po raz kolejny na rzecz środowiska i społeczeństwa

Aktualności

Browary Kompanii Piwowarskiej po raz kolejny na rzecz środowiska i społeczeństwa

02 kwietnia 2015

Już po raz jedenasty inicjatywy Kompanii Piwowarskiej z zakresu zrównoważonego rozwoju zostały docenione w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu tym razem prezentuje aż siedem projektów realizowanych przez grupę browarów.

W opublikowanym 31 marca br. raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki” przedstawiono rekordową liczbę inicjatyw Kompanii Piwowarskiej na rzecz środowiska naturalnego, pracowników i społeczeństwa. W ciągu ostatnich 11 lat aż 29 praktyk odpowiedzialnego biznesu Kompanii zostało docenionych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Z roku na rok jest ich coraz więcej.

– Nasze browary mogą poszczycić się nie tylko wielowiekową tradycją warzenia piwa i pasją browarników, ale również innowacyjnymi rozwiązaniami przyjaznymi środowisku. Dlatego cieszy nas że po raz kolejny nasze inicjatywy na rzecz środowiska i społeczeństwa zostały docenione w raporcie FOB. – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – Zrównoważony rozwój jest wpisany w naszą strategię, dlatego dążymy do tego, aby ambasadorami postawy proekologicznej byli nasi pracownicy, jak i amatorzy naszych piw. Przykładamy również dużą wagę do akcji edukacyjnych dotyczących odpowiedzialnego spożycia.

„Zielone” browary

Z uznaniem ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu spotkały się m.in. inicjatywy Kompanii zmierzające do zwiększenia efektywności energetycznej i wodnej oraz redukcji dwutlenku węgla. Autorzy raportu docenili także dwa projekty związane z kształtowaniem odpowiedzialnych postaw u miłośników piwa, oba zrealizowane podczas ubiegłorocznego Przystanku Woodstock pod hasłem „Siema! Wolontariat Woodstock zmienia!”. Na terenie festiwalu wolontariusze Kompanii Piwowarskiej zachęcali uczestników do oddawania odpadów, dzięki czemu udało się zebrać ponad 1300 kg surowców wtórnych. Zaś w strefie poświęconej odpowiedzialnej konsumpcji festiwalowicze mogli przekonać się, jak działają alkogogle, sprawdzić zawartość alkoholu w organizmie za pomocą profesjonalnego alkomatu, a także pobrać na telefon jego wirtualny odpowiednik – bezpłatną aplikację mobilną „Sprawdź promile”. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem – w czasie trzech dni imprezy stoisko odwiedziło blisko 4000 ludzi.

Eko na dwóch i czterech kółkach

Wśród wyróżnionych przez FOB praktyk znalazły się również te dotyczące pracowników firmy. Program „Świadomy Kierowca KP”, mający na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz zmniejszenie zużycia paliwa, obejmował szkolenia dla użytkowników aut służbowych w Kompanii Piwowarskiej. Browary pomyślały też o rowerzystach w swoich szeregach. Poprzez akcję „Postaw na rower” firma zaangażowała miłośników dwóch kółek na rzecz przyrody. Pracownicy KP „wykręcili” wspólnie ponad 58 tysięcy kilometrów, które Kompania Piwowarska zamieniła na 3 tysiące sadzonek drzew, a następnie posadziła w Puszczy Knyszyńskiej. 

Podobnie jak w rok temu, w raporcie wymieniono też system raportowania wyników zrównoważonego rozwoju jako praktykę długoletnią.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu to niezależny think tank, którego celem jest upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu jako standardu obowiązującego w Polsce. Ma to zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstw i zadowolenia społeczne oraz wpłynąć na poprawę stanu środowiska. Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” publikowany jest od 2002 r.