CEDC

Wachlarz smaków w rodzinie Żubrówki Białej poszerza się. Od marca, do obecnych smaków tej wódki dołączą dwa warianty: Żubrówka Biała z nutą mięty oraz Żubrówka Biała z nutą jałowca. Nowe wódki charakteryzować się będą świeżością smaku i lekkością. 

Po ubiegłym roku marka Soplica wyszła na pozycję lidera rynku wódek smakowych. Kolejnym krokiem na przód jest zmiana szaty graficznej całej linii wyrobów Soplicy. Wyroby marki w nowym wydaniu pojawią się w na początku marca. W okresie ostatnich trzech lat marka urosła prawie dwukrotnie. 

Według opublikowanego na początku czerwca rankingu „Klubu Milionerów”, Żubrówka jest trzecią największą globalną marką wódki na świecie. W gronie marek które osiągnęły w ubiegłym roku sprzedaż powyżej miliona 9-litrowych opakowań, znalazło się w sumie dziewięć alkoholi z Polski, w tym dwa inne produkty z oferty CEDC: Soplica i Żytniówka.

W rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, Żubrówka zajęła trzecią pozycję wśród globalnych marek wódek, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut.

Polacy kupują coraz mniej tradycyjnej czystej wódki. Choć wciąż jesteśmy w czołówce pod względem jej spożycia, większą popularnością cieszą się alkohole smakowe o mniejszej objętości. Ważnym segmentem rynku stają się gatunkowe, importowane napoje alkoholowe, jak whisky czy burbon. Coraz częściej konsumenci sięgają też po nalewki, a producenci liczą na większą konsumpcję nie tylko w kraju, lecz także na zagranicznych rynkach.

Soplica, jedna z czołowych marek CEDC notuje najlepszy wynik rynkowy w swojej historii. Podobnym sukcesem może poszczycić się marka ekonomiczna CEDC – Żytniówka.

Polscy konsumenci coraz bardziej doceniają alkohole wysokiej jakości. Dowodem na to może być fakt, że w ciągu roku Polacy kupili aż milion butelek Metaxy. Ogromną popularnością marka cieszy się zwłaszcza wśród młodej grupy docelowej, która ma coraz większe wymagania smakowe.

Liczące setki lat piwnice win Gancia, oryginalnych włoskich win musujących, zostały włączone na listę światowego dziedzictwa Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Oświaty, Nauki i Kultury (UNESCO). Wydarzenie to podkreśla historyczne znaczenie produkcji win musujących Gancia i miejscowości Canelli, kolebki tej marki oraz serca włoskiej prowincji Asti.

To prawda, że Polacy piją obecnie mniej czystej wódki niż jeszcze kilka lat temu. W 2009 r. wódki czyste stanowiły ponad 82% rynku, podczas gdy w ubiegłym było to już tylko niecałe 78%. W tym samym czasie stały wzrost sprzedaży odnotowały alkohole smakowe, dobrze rozwijają się również kategorie whisky i wina. 

Marka Barefoot Wine ponownie wyruszyła na sprzątanie polskich plaż. Zaproszenia na akcje można było zobaczyć w sklepach i lokalach gastronomicznych. Barefoot Projekt Czysta Plaża realizowany był na plażach w Helu, Dębkach, Sopocie i Gdyni, gdzie uczestniczyło aż 502 wolontariuszy. 

Strony

X