dania gotowe

Blisko 80% ankietowanych z dużych miast kupuje gotowe dania. Prawie 40% badanych chce przede wszystkim w ten sposób zaoszczędzić swój czas. Widać też, że oferta mocno się poszerza. Dotyczy to szczególnie warzywnych potraw – wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę AdRetail oraz Hiper-com Poland. 

Aż 75% mieszkańców dużych miast nie szuka informacji nt. gotowych dań przed ich zakupem. Prawie połowa z nich nie ma takiej potrzeby. Natomiast 53% badanych nie umie wskazać, gdzie sieci powinny przedstawiać komunikaty dot. tych produktów. 17% uważa, że najlepsze do tego byłyby gazetki handlowe. 15% wymienia stoiska. To wyniki badania wykonanego przez Grupę AdRetail i Hiper-com Poland.

W nowym sezonie sprzedażowym w ofercie marki FRoSTA pojawią się aż cztery nowości w kategorii dań gotowych: kolejne danie z kaszą – tym razem jest to Kasza pęczak z kurczakiem i warzywami; Kurczak z makronem po azjatycku, który reprezentuje kuchnię dalekowschodnią, a dla wegetarian dwa szybkie posiłki: Warzywne curry z batatami i Wok mango curry.

W ofercie marki pojawi się kolejne danie z kaszą – tym razem jest do to dobrze znana Polakom Kasza pęczak z kurczakiem i warzywami. Kuchnię azjatycką reprezentuje Asian Wok with chicken (Kurczak z makronem po azjatycku), a wegetarianie oraz osoby poszukujące dań bezmięsnych mają do wyboru dwa szybkie do przygotowania posiłki: Warzywne curry z batatami i Wok mango curry.

Rosnąca konsumpcja dań gotowych sprawia, że producenci żywności konsekwentnie rozbudowują swoją ofertę, a na sklepowych półkach można już znaleźć niemal nieograniczony wybór produktów z segmentu convenience. Dotyczy to zarówno dużych sieci, jak i mniejszych punktów sprzedaży, a także stacji benzynowych.

Euromonitor prognozuje, że rynek dań gotowych będzie rósł nieustannie do 2022 r. w tempie około 4-5 proc. rocznie. Wynika to z dobrej koniunktury gospodarczej, bogacenia się społeczeństwa oraz niewielkiej ilości czasu na przygotowywanie potraw.

Jak wynika z danych paragonowych gromadzonych przez CMR, sprzedaż dań gotowych odznacza się wyraźną sezonowością – najwięcej transakcji z tą kategorią notuje się w miesiącach letnich, czyli w okresie wakacyjnych wyjazdów, biwaków i prac sezonowych. Słoiki z gotowymi daniami obiadowymi ma w ofercie ponad 80% sklepów małoformatowych, a na półce z tą kategorią w szczycie sezonu można znaleźć średnio 9 wariantów dań gotowych. 

Rynek dań gotowych – znaczenie dla konsumentów ma zaufanie do marki i dostępność – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie FRoSTA. 

W ciągu ostatnich 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakupy kategorii dań chłodzonych kwotę ponad 1 mld zł, co oznacza wzrost o 14,7% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. 

Linia nowych dań gotowych Pamapol składa się z 9 najpopularniejszych produktów w tej kategorii. Asortyment oferowany jest w nowej szacie graficznej, która uwydatnia podstawowe zalety produktów, komunikując jednocześnie ich wysoką jakość.

X