dyskont

Dla 40% osób kupujących w niedzielę – zakupy w ten dzień tygodnia są koniecznością. Dla podobnego odsetka osób niedzielne zakupy stanowią jednak przyjemność. Niewątpliwym benefitem jest to, że można je robić w spokoju, nie patrząc na zegarek i wspólnie z rodziną. Ustawa ograniczająca handel w niedziele może przynieść kolejne przetasowania dotyczące preferowanych formatów sklepów, ale też być zagrożeniem dla wielu segmentów produktów, których sprzedaż realizowana jest w dużym stopniu poprzez niedzielne zakupy.

Jak poinformował brytyjski dziennik „Sunday Times” Tesco planuje stworzyć sieć dyskontów. Ruch ten ma poprawić sytuację firmy i pomóc w walce z niemieckimi dyskontami.

ACTION, międzynarodowa sieć nieżywnościowych dyskontów, 12 października otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce. Holenderski dyskont obecny jest już w sześciu europejskich krajach. W galerii handlowej Park Leszno powstał jeden z sześciu sklepów zaplanowanych w Polsce. 

Wartościowy udział w rynku dystrybucji żywności przez dyskonty wynosi obecnie 26%. Analiza gęstości sieci dyskontów przeprowadzona przez gfk wykazuje jednak duże zróżnicowanie w zakresie ich docierania do konsumentów. 

X