format sklepu

Zarówno w piątek między 17.00 a 21.30, jak i w sobotę od 9.00 do 14.30 oczekiwanie w kolejce średnio najkrócej trwa w sieciach convenience, a najdłużej – w hipermarketach. Z kolei maksymalny czas czekania w piątkowy wieczór jest rekordowo długi w supermarketach – ok. 8 min. Sieci convenience zanotowały w tym zestawieniu ponad 2 min. W sobotę, w pierwszej połowie dnia, maksymalnie najwięcej minut traci się w hipermarketach – przeszło kwadrans – wynika z analizy Instytutu Badawczego ABR SESTA.

Wraz z rozwojem technologii, rozwiązania wdrażane w handlu online i offline coraz silniej na siebie oddziałują. Klienci oczekują od sklepów możliwości szybkich, wygodnych zakupów, personalizacji i intuicyjnej płatności. W efekcie sprzedaż stacjonarna pod wpływem trendów społecznych coraz chętniej sięga po nowe technologie. Dzięki temu może lepiej dopasowywać się do zmieniających się wymagań współczesnych klientów. Efektywna strategia musi więc uwzględniać synergię różnych kanałów sprzedaży.

Największe sklepy tracą sukcesywnie udziały w rynku na rzecz mniejszych formatów. Sytuacja taka spowodowana jest zmianami nawyków konsumentów, którzy cenią szybkość i wygodę dokonywania zakupów w mniejszych placówkach handlowych.

X

Przeczytaj również