Grupa Eurocash

W małoformatowych sklepach sprzedaje się ponad połowę kupowanych  w całej Polsce napojów gazowanych. W kolejnej edycji rankingu „Równi w Biznesie”, Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu oceniły 10 największych pod względem wartości sprzedaży firm, sprzedających w Polsce napoje gazowane.

75 uczestników, 166 godzin zajęć w ramach 10 zjazdów: tak w liczbach wyglądała pierwsza edycja studiów „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” oraz „Akademia zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym”. Grupa Eurocash razem ze Szkołą Główną Handlową kontynuuje inicjatywę, uruchamiając kolejną edycję studiów w roku akademickim 2018/2019.

Paweł Musiał, członek zarządu Eurocash odpowiedzialny za rozwój sieci detalicznej, rezygnuje ze stanowiska z końcem lipca br.

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu znajduje się pełną ofertę. W kolejnej edycji rankingu największych firm oferujących w Polsce butelkowane wody Grupa Eurocash wraz Polską Izbą Handlu, oceniła, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć sklepów z alkoholem, powiększyła się o dwie nowe placówki, w Gnieźnie oraz Poznaniu. Są to pierwsze sklepy konceptu Dużego Bena, który po fazie wewnętrznych testów został oddany w ręce przedsiębiorców. Nowe sklepy funkcjonują w modelu franczyzowym i agencyjnym. Kolejne otwarcia jeszcze w te wakacje.

300 uczniów wzięło udział w pilotażowym programie Akademii Umiejętności Eurocash dla wybranych szkół zawodowych i branżowych z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego.

Grupa Eurocash podpisała umowę dotyczącą przejęcia 100% udziałów w cypryjskiej spółce Domelius Limited kontrolującej Mila S.A. – właściciela sieci 187 supermarketów. Podpisanie umowy jest ostatnim etapem w procesie nabycia supermarketów Mila.

100 lokalnych inicjatyw związanych z kulturą, sportem, ekologią, przestrzenią wspólną i pomocą potrzebującym zostanie zrealizowanych dzięki niezależnym przedsiębiorcom – właścicielom sklepów, współpracującym z Grupą Eurocash.

Sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła w I kwartale br. 5 mld zł, co oznacza wzrost o 7,5% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. Sprzedaż wspierana jest bardzo dobrymi wynikami w segmencie hurtowym, który zanotował wzrost o 7,2% r/r, jak również w segmencie detalicznym, który z uwzględnieniem dystrybucji produktów świeżych zanotował wzrost o 8% r/r.

Grupa Eurocash przedstawiła wyniki finansowe za 2017 r. W tym czasie odnotowano wzrost sprzedaży, przy jednoczesnym spadku znormalizowanego zysku netto. Zaprezentowano także założenia strategii na lata 2018-2023.  

Strony

X