Grupa Eurocash

Grupa Eurocash opublikowała sprawozdanie dotyczące działalnośći niefinansowej spółki. W minionym roku firma zrealizowała kilkanaście inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu takich jak m.in.: „Akademia Umiejętności Eurocash”, konkurs „Lokalni Herosi”, czy wspólnie z Polską Izbą Handlu, ranking producentów dóbr szybkozbywalnych „Równi w Biznesie”. Firma ograniczyła również swój negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia 100% udziałów w spółce Partner prowadzącej 25 sklepów w ramach sieci franczyzowej Lewiatan. Sprzedającym udziały w spółce Partner jest Asteria Holding, której jednym z udziałowców jest Wojciech Kruszewski, wieloletni prezes Lewiatan Holding.

Przychody Grupy Eurocash w 2018 r. sięgnęły 22,8 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 10% w porównaniu z 2017 r. W minionym roku Grupa zwiększyła efektywność segmentu hurtowego, przy wzroście sprzedaży w tym segmencie o 6% do 17,7 mld zł. Sprzedaż segmentu detalicznego w minionym roku przekroczyła 4,3 mld zł i była o 26% wyższa niż rok wcześniej.

Przychody Grupy Eurocash za dziewięć miesięcy 2018 r. przekroczyły 17 mld zł i były o niemal 9% wyższe niż w analogicznym okresie 2017 r.

Grupa Eurocash zawarła przedwstępną umowę sprzedaży 100% akcji spółki PayUp Polska, zarządzającej siecią terminali płatniczych zainstalowanych w sklepach detalicznych na terenie całego kraju. Nabywcą jest firma Polskie ePłatności. Strony transakcji zawarły ponadto umowę o długoterminowej współpracy, zapewniając w ten sposób ciągłość świadczenia usług płatniczych dla klientów Grupy Eurocash.

W łódzkiej Atlas Arenie odbył się w dniu 25 września br. Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu. Uczestniczyło w nim ponad 5 tysięcy właścicieli i pracowników sklepów sieci franczyzowych i partnerskich organizowanych przez Grupę Eurocash.

W Łodzi odbywa się III Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu organizowany przez Akademię Umiejętności Eurocash.

Segment hurtu na ścieżce wzrostu i poprawy efektywności. Detal pod znakiem akwizycji i integracji przejętych sklepów oraz inwestycji w nowe projekty

W małoformatowych sklepach sprzedaje się ponad połowę kupowanych  w całej Polsce napojów gazowanych. W kolejnej edycji rankingu „Równi w Biznesie”, Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu oceniły 10 największych pod względem wartości sprzedaży firm, sprzedających w Polsce napoje gazowane.

75 uczestników, 166 godzin zajęć w ramach 10 zjazdów: tak w liczbach wyglądała pierwsza edycja studiów „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” oraz „Akademia zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym”. Grupa Eurocash razem ze Szkołą Główną Handlową kontynuuje inicjatywę, uruchamiając kolejną edycję studiów w roku akademickim 2018/2019.

Strony

X