Grzegorz Kowalik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Virtu Production Sp. z o.o.

Wywiady

Grzegorz Kowalik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Virtu Production Sp. z o.o.

02 sierpnia 2017

„Poradnik Handlowca”: Polacy coraz częściej sięgają po dania gotowe, coraz odważniej sięgając też po nowe, a nawet egzotyczne smaki. Jakie nowe produkty z Waszego portfolio są odpowiedzią na ten trend rynkowy?

Grzegorz Kowalik: Choć nadal kuchnia polska jest numerem jeden, Polacy coraz chętniej sięgają po klasyki mniej lub bardziej egzotycznych kuchni. Dla szukających nowych kulinarnych doświadczeń Virtu ma bogatą ofertę wyjątkowych produktów. Interesującą odpowiedzią na ten trend jest seria „Kubek na raz”, na którą składają się takie wyraziste potrawy, jak Wołowina po burgundzku z kaszą jaglaną, Kurczak po jamajsku z ryżem Basmati, czy Kurczak w sosie paprykowym z makaronem. Równie oryginalny zestaw smaków z różnych zakątków świata konsumenci znajdą w daniach „Fresh in”. Warto zaznaczyć, że aktualnie testujemy sprzedaż produktów ultra fresh. Jako lider rynku dań gotowych chętnie promujemy nowe, dopiero odkrywane smaki. Jednocześnie stale doskonalimy produkty, które od lat mamy w swojej ofercie. Tak jest w przypadku dań kuchni włoskiej, drugiej, po polskiej, najpopularniejszej w naszym kraju. Wprowadzamy nowe opakowania, uszlachetniamy receptury i dodajemy składniki premium, jak oryginalny ser Grana Padano w daniach z makaronem. Klienci doceniają nasze starania, czego potwierdzeniem jest stały wzrost sprzedaży.

Firma włącza się chętnie w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Dobrym przykładem będzie tu z pewnością cykliczny Rodzinny Festyn Ekologiczny. Jak, z Waszego punktu widzenia, takie działania przekładają się na rozpoznawalność marki?

Virtu jest częścią społeczności lokalnej. Nasze zaangażowanie w życie miasta i regionu wynika z przywiązania do ludzi, miejsc i przeszłości. Jako firma nie działamy w próżni, dlatego chętnie uczestniczymy w wydarzeniach i przedsięwzięciach służących mieszkańcom. Są dwa obszary, w które szczególnie się angażujemy. Pierwszy to sport, zarówno ten profesjonalny, jak i bardziej amatorski. Promujemy aktywność fizyczną i zdrowy styl życia na wiele sposobów. Jesteśmy sponsorem drużyny KS Aluron Virtu Warta Zawiercie. W tym roku klub awansował do siatkarskiej ekstraklasy i nie ukrywamy satysfakcji z tego, że mamy swój udział w tym wielkim sukcesie. Jako odpowiedzialne przedsiębiorstwo włączamy się także w lokalne kampanie społeczne i edukacyjne. W ostatnim czasie udzieliliśmy wsparcia organizatorom dnia wiedzy o autyzmie oraz festynu ekologicznego. To tylko wybrane przykłady. W Zawierciu i okolicy jesteśmy rozpoznawalni z racji tego, że Virtu to jeden z największych zakładów w mieście. Społeczne zaangażowanie pozwala jednak łączyć świadomość istnienia firmy z konkretnymi wartościami takimi, jak odpowiedzialność, troska, pomaganie innym. W przypadku sponsoringu drużyny siatkarskiej sprawa wygląda trochę inaczej. Dzięki temu, że logo naszej firmy widnieje na koszulkach zawodników z Zawiercia, informacja o Virtu dociera do potencjalnych klientów z całej Polski i niewątpliwie wzmacnia rozpoznawalność marki.

Jak kształtują się trendy na rynku dań gotowych w naszym kraju? W którym kierunku podążają potrzeby konsumentów?

Konsumenci oczekują od nas produktów, które ułatwiają życie. Wybierają dania łatwe do przygotowania maksymalnie w kilka minut. Oszczędność czasu jeszcze długo będzie kluczowym argumentem przy podejmowaniu przez nich decyzji zakupowej. Mimo to coraz więcej osób zwraca baczniejszą uwagę na jakość dań gotowych. W Virtu dostrzegamy tę potrzebę, dlatego przy ich produkcji wykorzystujemy wysokiej jakości składniki i dbamy o jak najbardziej naturalną zawartość. Przygotowując nowe propozycje mamy na uwadze to, żeby konsumenci otrzymali wartościowy posiłek, który można przygotować szybko i bez problemów. Innym trendem, na który odpowiadamy, jest rosnące zainteresowanie smakami świata. Mamy bogatą ofertę popularnych dań z różnych krajów i regionów. Myślę też, że dla klientów atrakcyjne stają się produkty, które można zjeść na raz, bez konieczności kłopotliwego przechowywania części porcji lub jej wyrzucania. W tym przypadku gramatura dania jest dodatkowym atutem sprzedażowym. Polscy konsumenci doceniają wygodę i dobry smak. Nie lubią tracić czasu na coś, co odrywa ich od zainteresowań i przyzwyczajeń. Nasze potrawy towarzyszą im na co dzień i idealnie sprawdzają się jako super convenience usprawniające życie.