handel

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w marcu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Wzrost wydatków reklamowych w branży handlowej wskazuje na reakcję marek na zakaz handlu w niedziele.

Handlowcy po raz pierwszy nie otworzą sklepów w niedzielę 11 marca. Czy odbije się to na ich sytuacji finansowej? W nową rzeczywistość, handel detaliczny wchodzi po udanym dla siebie roku. Problemy z terminową spłatą zobowiązań ma tylko 4% przedsiębiorstw handlowych, to zdecydowanie mniejszy odsetek niż w innych branżach – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz Bisnode Polska.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz noworocznym.

Dla wielu obszarów gospodarki szczególnie odczuwalny jest brak dostępności wykwalifikowanych pracowników operacyjnych. Ich pozyskanie staje się naglącym wyzwaniem branży FMCG, gdyż problem zapewnienia odpowiedniej siły roboczej w dłuższej perspektywie może przyczynić się do zahamowania jej rozwoju. Te i inne informacje można wyczytać w raporcie „Rynek pracy w Polsce – jak wygrać trwającą rewolucję?” opracowanym przez Związek Pracodawców ECR.

Sytuacja gospodarcza w Europie poprawia się, co wpływa na coraz lepsze perspektywy koniunktury w sektorze handlu i usług. Jednak zdaniem ekspertów banku DNB Bank Polska S.A., dynamiczny rozwój handlu elektronicznego i technologii cyfrowych wprowadzi do branży liczne zmiany. Najwięcej zyskają ci, którzy ekspansję online połączą z budową silnej społeczności klientów skupionych wokół ich marki. 

Coraz mniejsze bezrobocie i niedobory pracowników skutkują podwyżkami płac – donosi Rzeczpospolita. Najbardziej odczuwalne są one w handlu i wśród specjalistów.

Parlamentarzysta Prawa i Sprawiedliwości pewien zmian. Na antenie radio Tok Fm, zdradził plany rządu co do zmian w kontrowersyjnym temacie. 

26 września w Katowicach odbył się II Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 5500 handlowców zrzeszonych w sklepach Grupy Eurocash, swoje prelekcje wygłosili m.in. Prezes Grupy Eurocash Luis Amaral.

Rośnie ilość firm, które zgłaszają brak osób chętnych do pracy w handlu detalicznym. Spadek bezrobocia odbija się na handlu. To branża, w której najbardziej odczuwalne są niedobory kadrowe.

Milenialsi, nazywani również „pokoleniem Y”, a zatem osoby urodzone pomiędzy 1980 i 2000 rokiem, to już blisko 25% polskiej populacji. Jest to pokolenie, które zaczyna wieść prym w kreowaniu trendów rynkowych – rośnie jego siła nabywcza, powoli przejmuje stery władzy w firmach, samorządach i instytucjach publicznych, zaś za 3 lata będzie stanowić ponad 35% grupy osób aktywnych zawodowo.

Strony

X

Przeczytaj również