handel detaliczny

W bieżącym miesiącu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się na poziomie plus 4,7 (podobnie jak przed miesiącem). Poprawę koniunktury sygnalizuje 15,2% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 10,5% (w ubiegłym miesiącu odpowiednio 15,6% i 11%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

W bieżącym miesiącu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury kształtuje się na poziomie plus 3 (przed miesiącem plus 1,8). Poprawę koniunktury sygnalizuje 15,4% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 12,4% (w ubiegłym miesiącu odpowiednio 14,8% i 13,1%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie ­– informuje GUS.

12,4 mld zł – tyle w trzecim kwartale 2018 r. wydali w Polsce cudzoziemcy. Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, największe zakupy robią u nas Ukraińcy, jednak ostatecznie to Niemcy zostawiają najwięcej.

Systemy informatyczne i nowoczesne technologie są fundamentem strategii omnichannel. Bez nich jej budowanie, wdrożenie, a następnie realizacja są niemożliwe. Dlatego, aby taktyka wielokanałowego kontaktu z klientem zakończyła się sukcesem, niezbędne jest zastosowanie takich rozwiązań, jak analityka biznesowa czy automatyzacja procesów.

Na poznańskim Grunwaldzie doszło do serii 18 podpaleń w ciągu jednej nocy. Ofiarą piromana padł także sklep z warzywami na rogu ulicy Opalenickiej. Lokalni społecznicy zorganizowali zbiórkę crowdfundingową, chcąc zebrać fundusze na odbudowę obiektu i pomóc właścicielowi, który stracił źródło utrzymania rodziny.

Polska zajmuje 29. miejsce w rankingu siły nabywczej w Europie. Przy kwocie 2,427 EUR na osobę, siła nabywcza dla rynku detalicznego w Polsce stanowi około 36 proc. ogólnej siły nabywczej kraju – wynika z badania instytutu GfK.

Belgia, Chorwacja, Włochy i Polska to cztery objęte badaniem GfK europejskie rynki detaliczne, różniące się znacznie pod względem wielkości, liczby ludności, ogólnej siły nabywczej i siły nabywczej dla poszczególnych linii produktów. Analizy siły nabywczej dla poszczególnych linii produktów wskazują, iż potencjał wydatkowania w zakresie poszczególnych grup produktów jest zróżnicowany.

Przyszłość handlu detalicznego nie jest przesądzona – kształtują ją wspólnie konsumenci i gracze rynkowi, oferujący i wdrażający nowe technologie retailowe. Jak więc uzyskać przewagę strategiczną i zaskakiwać konkurencję, jednocześnie samemu nie dając się zaskoczyć?

Dzięki wykorzystaniu możliwości, jakie niesie technologia, branża handlowa jest w stanie w jeszcze większym stopniu odpowiedzieć na potrzeby klientów. Przenikanie się kanałów dotarcia jest już normą, a Klienci 5.0 oczekują ewolucji strategii omnichannel i jeszcze bardziej spersonalizowanego podejścia, które związane jest z indywidualizacją produktu i oferty.

Przeprowadzono  ósmą edycję badania „Najbardziej pożądanych pracodawców” w opinii menedżerów i specjalistów z całej Polski, przygotowanego przez firmę Antal. Wyłoniono 67 laureatów w 15 branżach, również w handlu detalicznym.

Strony

X