Henkel

Henkel Polska i Fundacja Polki Mogą Wszystko (do niedawna Fundacja Przyjaciółka) inicjują już 12-stą edycję programu „Wiem, że warto się uczyć”, w ramach którego przyznawane są stypendia naukowe wychowankom domów dziecka oraz podopiecznym rodzin zastępczych. Łącznie, we wszystkich dotychczasowych edycjach, wsparcie finansowe otrzymało 325 uczniów osiągających najlepsze wyniki w nauce lub wyróżniających się wybitnymi osiągnięciami w innych dziedzinach. W tegorocznej edycji zostanie przyznanych 27 stypendiów.

Firma Henkel i Ampacet, globalny dostawca koncentratów do tworzyw sztucznych, opracowali przełomowe rozwiązanie, dzięki któremu opakowania z czarnego plastiku, które jak dotąd stanowiły największe wyzwanie w zakresie recyklingu, będą mogły być ponownie przetwarzane. Jest to możliwe dzięki wyeliminowaniu ze składu czarnych opakowań węgla. Od maja bieżącego roku ta technologia jest wykorzystywana do produkcji czarnych butelek produktów marki Bref, a w kolejnych miesiącach będzie stosowana również w opakowaniach innych produktów firmy Henkel.

Firma Henkel podjęła kolejne kroki w ramach współpracy z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Dział Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) wprowadzi na rynek opakowania wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyclingu. Nawet 50% ich składu będzie stanowił tzw. Social Plastic – plastik pochodzący ze społecznej zbiórki.

Pomimo coraz trudniejszego otoczenia rynkowego, w pierwszym kwartale roku Henkel odnotował wzrost wyników sprzedaży, zarówno w ujęciu organicznym, jak i nominalnie. Na poziomie Grupy skorygowana marża EBIT oraz skorygowany zysk na akcję zamknęły się w przedziale prognozy na cały rok obrotowy – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel.

W ubiegłym roku firma Henkel podejmowała kolejne działania dążąc do realizacji założeń swojej strategii zrównoważonego rozwoju. Jednym z najważniejszych tematów był plastik — firma stawia przed sobą ambitne cele w zakresie opakowań, tym samym wspierając gospodarkę obiegu zamkniętego.

W roku obrotowym 2018 przychody ze sprzedaży obniżyły się nieznacznie, o 0,6%, do 19,899 mld euro. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów wzrosła o 2,4%. Sprzedaż sektora Beauty Care (kosmetyki) była w ujęciu organicznym niższa o 0,7%, niż w poprzednim roku. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano solidny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, na poziomie 1,9%.

Sylvie Nicol, pełniąca obecnie funkcję globalnego wiceprezesa ds. zarządzania personelem, została mianowana członkiem zarządu firmy Henkel. Nominacja ta wejdzie w życie 9 kwietnia 2019 r. po dorocznym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. Sylvie Nicol będzie odpowiedzialna za obszar zarządzania personelem (HR) oraz usługi z zakresu infrastruktury. Na stanowisku zastąpi Kathrin Menges. 

Z dniem 1 stycznia 2019 r. Aleksandra Gawlas-Wilińska objęła stanowisko dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care (środki do prania i czystości) w polskim oddziale firmy Henkel.

 – W trzecim kwartale Henkel zanotował dobre wyniki. W utrzymujących się trudnych warunkach rynkowych, mimo niekorzystnego wpływu kursów walut i wyższych cen surowców, zdołaliśmy zwiększyć przychody ze sprzedaży, zyski oraz rentowność. Do pozytywnych wyników przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel. 

Firma Henkel postawiła przed sobą cel, by do 2025 r. 100% opakowań produktów firmy było w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Henkel zadeklarował ponadto osiągnięcie do tego czasu jeszcze jednego wskaźnika ważnego dla gospodarki obiegu zamkniętego – firma chce, aby do 2025 r. plastikowe opakowania jej produktów, oferowanych na rynku europejskim, były wytwarzane aż w 35% z plastikowych odpadów.

Strony

X