Henkel

Prawie 60% nowych ubrań w przeciągu zaledwie roku od zakupu traci swoją przydatność i kończy jako odpad. O tym problemie mówi kampania marki Perwoll, #RethinkFashion. Akcja, której ambasadorką jest Maja Sablewska, ma na celu edukację w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji ubrań.

Zakończyła się pierwsza edycja programu społecznego Rebelki, prowadzonego przez firmę Henkel Polska we współpracy z platformą edukacyjną Zwolnieni z Teorii. W ramach tej inicjatywy, 20 nastoletnich uczestniczek przy wsparciu mentorek z Henkla, zrealizowało pięć autorskich projektów społecznych.

Karolina Markiewicz-Kuskowska awansuje na stanowisko dyrektor zarządzającej działu Beauty Care Retail w czeskim i słowackim oddziale Henkla Nowe stanowisko Karolina Markiewicz-Kuskowska objęła z dniem 1 września 2019 r. W ramach nowej funkcji odpowiadać będzie za tworzenie i realizację strategii marketingowych i sprzedażowych marek kosmetycznych z portfolio firmy Henkel w Czechach i na Słowacji.

Wspólna akcja firm Henkel i Carrefour pod hasłem „Spraw dzieciom frajdę” odbywa się w dniach 3 - 14 września 2019 r. Część dochodu ze sprzedaży środków do prania i czystości oraz kosmetyków firmy Henkel w sklepach sieci Carrefour w całej Polsce zostanie przekazana na rzecz Fundacji Czerwone Noski Klown w Szpitalu. Darowizna o łącznej wartości 50 000 zł umożliwi Fundacji kontynuowanie działań w Warszawie oraz Krakowie.

Firma Henkel i sieć sklepów Kaufland inicjują kolejną edycję akcji „Kupujesz – pomagasz!”. Dochód ze sprzedaży produktów Henkla w czasie trwania akcji (od 22 sierpnia do 3 października br.) zostanie przeznaczony na wyrównywanie szans w dostępie do edukacji podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

W drugim kwartale 2019 r. na działalność Henkla duży wpływ miało coraz trudniejsze otoczenie rynkowe. Przychody ze sprzedaży w ujęciu nominalnym i organicznym ukształtowały się w przybliżeniu na poziomie roku ubiegłego. Skorygowana marża EBIT, skorygowany zysk z działalności operacyjnej EBIT oraz skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną (EPS) były niższe niż w poprzednim roku.

Henkel Polska i Fundacja Polki Mogą Wszystko (do niedawna Fundacja Przyjaciółka) inicjują już 12-stą edycję programu „Wiem, że warto się uczyć”, w ramach którego przyznawane są stypendia naukowe wychowankom domów dziecka oraz podopiecznym rodzin zastępczych. Łącznie, we wszystkich dotychczasowych edycjach, wsparcie finansowe otrzymało 325 uczniów osiągających najlepsze wyniki w nauce lub wyróżniających się wybitnymi osiągnięciami w innych dziedzinach. W tegorocznej edycji zostanie przyznanych 27 stypendiów.

Firma Henkel i Ampacet, globalny dostawca koncentratów do tworzyw sztucznych, opracowali przełomowe rozwiązanie, dzięki któremu opakowania z czarnego plastiku, które jak dotąd stanowiły największe wyzwanie w zakresie recyklingu, będą mogły być ponownie przetwarzane. Jest to możliwe dzięki wyeliminowaniu ze składu czarnych opakowań węgla. Od maja bieżącego roku ta technologia jest wykorzystywana do produkcji czarnych butelek produktów marki Bref, a w kolejnych miesiącach będzie stosowana również w opakowaniach innych produktów firmy Henkel.

Firma Henkel podjęła kolejne kroki w ramach współpracy z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Dział Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) wprowadzi na rynek opakowania wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyclingu. Nawet 50% ich składu będzie stanowił tzw. Social Plastic – plastik pochodzący ze społecznej zbiórki.

Pomimo coraz trudniejszego otoczenia rynkowego, w pierwszym kwartale roku Henkel odnotował wzrost wyników sprzedaży, zarówno w ujęciu organicznym, jak i nominalnie. Na poziomie Grupy skorygowana marża EBIT oraz skorygowany zysk na akcję zamknęły się w przedziale prognozy na cały rok obrotowy – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel.

Strony

X