Hipermarket

Największe sklepy tracą sukcesywnie udziały w rynku na rzecz mniejszych formatów. Sytuacja taka spowodowana jest zmianami nawyków konsumentów, którzy cenią szybkość i wygodę dokonywania zakupów w mniejszych placówkach handlowych.

Dla 40% osób kupujących w niedzielę – zakupy w ten dzień tygodnia są koniecznością. Dla podobnego odsetka osób niedzielne zakupy stanowią jednak przyjemność. Niewątpliwym benefitem jest to, że można je robić w spokoju, nie patrząc na zegarek i wspólnie z rodziną. Ustawa ograniczająca handel w niedziele może przynieść kolejne przetasowania dotyczące preferowanych formatów sklepów, ale też być zagrożeniem dla wielu segmentów produktów, których sprzedaż realizowana jest w dużym stopniu poprzez niedzielne zakupy.

W ubiegłym roku francuska sieć otworzyła w Polsce 3 hipermarkety i 7 supermarketów. W nowych obiektach zastosowała nowoczesne rozwiązania technologiczne ułatwiające zakupy. 

Carrefour PRO to najnowocześniejszy hipermarket sieci otwarty w CH Atrium Promenada, w którym klienci skorzystają z niestosowanych wcześniej rozwiązań cyfrowych i nowych konceptów handlowych. Nowa placówka to najbardziej zdigitalizowany sklep otwarty do tej pory w Polsce.

Wielkimi krokami nadchodzi oficjalne otwarcie nowego sklepu E.Leclerc w Kaliszu. Już 20 marca br. zostanie oddany do użytku wielkopowierzchniowy hipermarket, a zaraz po nim 31 marca hipermarket w Szczecinie.

X