kategoria produktów nabiałowych

Oferta nabiału z grupy premium była do niedawna domeną sklepów delikatesowych i wielkopowierzchniowych. Część, zwłaszcza mniejszych placówek handlowych zaczyna jednak poszerzać swoje propozycje także o te produkty, doceniając ich znaczenie. Co najczęściej kupują polscy konsumenci z wyższej nabiałowej „półki”? Które produkty warto im zaproponować?

Kategoria produktów nabiałowych jest jedną z najczęściej kupowanych przez klientów kategorii w sklepach spożywczych. Mleko, jogurty czy sery należą do podstawowego koszyka produktów. Warto zatem zadbać o odpowiednią reprezentację asortymentu w poszczególnych grupach towarowych, aby klient miał w czym wybierać.

Odbyła się kolejna aukcja produktów mlecznych na platformie aukcyjnej Global Dairy Trade (GDT) w Nowej Zelandii. Indeks cen GDT zmniejszył się na niej do 898 pkt. wobec 916 pkt. na poprzedniej aukcji przeprowadzonej 18 września br., co oznacza spadek o 2%. Indeks cen GDT ukształtował się tym samym na najniższym poziomie od października 2016 r.

Polscy konsumenci w wyborze nabiału i produktów mrożonych są szczególnie wyczuleni na nowe smaki oraz informacje o ich walorach odżywczych. Dużym entuzjazmem cieszą się niezmiennie produkty z upraw ekologicznych, z certyfikatem EKO. To połączenie informacji na etykiecie produktowej może zwrócić uwagę polskich konsumentów oraz utrwalić ich nawyk zakupowy dla konkretnego produktu.

Produkty nabiałowe należą do kategorii produktów świeżych, a co za tym idzie, są  produktami pierwszej potrzeby. Analizując sprzedaż paragonową można zauważyć, że w 6 na 8 koszyków, znajdzie się przynajmniej jeden z takich produktów jak:  Mleko, śmietana, kefir lub  maślanka, masło, mix lub margaryna, jogurt, deser, ser twarogowy oraz ser topiony lub żółty. Oznacza to, że po tę grupę produktów klienci przychodzą nie tylko specjalnie, ale przede wszystkim często i powtarzalnie. Dlatego, zdecydowanie warto poświęcić czas, na zajęcie się tą kategorią

X

Przeczytaj również