Kolporter

Lato jest tą porą roku, gdy w miejscowościach wypoczynkowych, zwłaszcza nadmorskich, znacząco wzrasta sprzedaż prasy. Kolporter dba o to, aby turyści przyjeżdżający na urlop w sezonie letnim mieli jak największy i najlepszy wybór tytułów. Poza stałymi odbiorcami co roku dostarcza prasę do ok. 300 sezonowych punktów sprzedaży.

Od początku bieżącego roku Kolporter zatrudnił 47 nowych pracowników – głównie w oddziałach terenowych spółki. Nowe osoby w Kolporterze to najczęściej pracownicy Sekcji Obsługi Zwrotów, Sekcji Obsługi Dostaw i Działu Obsługi Klienta.

W salonikach Kolportera rośnie sprzedaż produktów gamingowych, a wraz z nią zmienia się także profil klienta – wynika z analiz prowadzonych przez spółkę.

Organizacja akcji promocyjnych i reklamowych w salonikach Kolportera nabiera tempa. Obecnie w sieci Kolportera trwają dwie tego typu akcje, a już niebawem rozpoczną się kolejne.

Kolporter w minionym roku powiększył swój udział w rynku dystrybucji prasy – z analiz prowadzonych przez spółkę wynika, że w grudniu ubiegłego roku wynosił on blisko 65%.

Akcje samplingowe i programy konsumenckie to usługi najchętniej wybierane z oferty promocyjnej Kolportera przez wydawców, producentów, dostawców i agencje reklamowe. Obecnie w sieci saloników Kolportera trwa promocja m.in.  marki Grześki.

W ostatnich latach zmienił się podział polskiego rynku pod względem formatów punktów sprzedaży. Przybyło supermarketów, dyskontów i sklepów convenience. Kolporter od lat dostosowuje się do zmian na rynku, docierając z dostawami do wszystkich formatów, które mają w ofercie prasę.

Kolporter w 2018 r. znacząco zwiększył dostawę prasy do małych miejscowości. Liczba punktów obsługiwanych przez dystrybutora i zlokalizowanych w miejscowościach liczących poniżej 5 tys. mieszkańców wzrosła w stosunku do 2017 r. o ok. 43%.

Sieć saloników Kolportera zanotowała w 2018 r. wzrost sprzedaży produktów okołoprasowych. W porównaniu do 2017 r. średnia roczna sprzedaż tych produktów, w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera, wzrosła o 9%.

W ubiegłym roku sieć saloników Kolporter była wykorzystywana w ponad 30 programach promocyjnych. Łącznie w kampaniach rozdano kilka milionów sampli. Wydawanie nagród w konkursach (redempcja, buy&get) czy dystrybucję bezpłatnych próbek lub katalogów (sampling) Kolporter umożliwia w swojej sieci saloników od blisko 25 lat.

Strony

X

Przeczytaj również