Kolporter

Organizacja akcji promocyjnych i reklamowych w salonikach Kolportera nabiera tempa. Obecnie w sieci Kolportera trwają dwie tego typu akcje, a już niebawem rozpoczną się kolejne.

Kolporter w minionym roku powiększył swój udział w rynku dystrybucji prasy – z analiz prowadzonych przez spółkę wynika, że w grudniu ubiegłego roku wynosił on blisko 65%.

Akcje samplingowe i programy konsumenckie to usługi najchętniej wybierane z oferty promocyjnej Kolportera przez wydawców, producentów, dostawców i agencje reklamowe. Obecnie w sieci saloników Kolportera trwa promocja m.in.  marki Grześki.

W ostatnich latach zmienił się podział polskiego rynku pod względem formatów punktów sprzedaży. Przybyło supermarketów, dyskontów i sklepów convenience. Kolporter od lat dostosowuje się do zmian na rynku, docierając z dostawami do wszystkich formatów, które mają w ofercie prasę.

Kolporter w 2018 r. znacząco zwiększył dostawę prasy do małych miejscowości. Liczba punktów obsługiwanych przez dystrybutora i zlokalizowanych w miejscowościach liczących poniżej 5 tys. mieszkańców wzrosła w stosunku do 2017 r. o ok. 43%.

Sieć saloników Kolportera zanotowała w 2018 r. wzrost sprzedaży produktów okołoprasowych. W porównaniu do 2017 r. średnia roczna sprzedaż tych produktów, w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera, wzrosła o 9%.

W ubiegłym roku sieć saloników Kolporter była wykorzystywana w ponad 30 programach promocyjnych. Łącznie w kampaniach rozdano kilka milionów sampli. Wydawanie nagród w konkursach (redempcja, buy&get) czy dystrybucję bezpłatnych próbek lub katalogów (sampling) Kolporter umożliwia w swojej sieci saloników od blisko 25 lat.

Wbrew powszechnej tendencji rynkowej saloniki Kolportera nie zanotowały w 2018 r. spadku sprzedaży prasy. W porównaniu do 2017 r. średnia roczna sprzedaż gazet, czasopism i kolekcji wydawniczych w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera wzrosła o ok. 1%.

Ponad 32 miliony kilometrów przejechali w 2018 r. kierowcy Kolportera. Przewieźli w sumie blisko 110 tys. ton gazet i czasopism.

Rośnie sprzedaż w salonikach Kolportera – średnia na punkt w pierwszych trzech kwartałach br. była lepsza od analogicznego okresu w 2017 r. o około 6%.

Strony

X

Przeczytaj również