Kolporter

Sieć saloników Kolportera zanotowała w 2018 r. wzrost sprzedaży produktów okołoprasowych. W porównaniu do 2017 r. średnia roczna sprzedaż tych produktów, w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera, wzrosła o 9%.

W ubiegłym roku sieć saloników Kolporter była wykorzystywana w ponad 30 programach promocyjnych. Łącznie w kampaniach rozdano kilka milionów sampli. Wydawanie nagród w konkursach (redempcja, buy&get) czy dystrybucję bezpłatnych próbek lub katalogów (sampling) Kolporter umożliwia w swojej sieci saloników od blisko 25 lat.

Wbrew powszechnej tendencji rynkowej saloniki Kolportera nie zanotowały w 2018 r. spadku sprzedaży prasy. W porównaniu do 2017 r. średnia roczna sprzedaż gazet, czasopism i kolekcji wydawniczych w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera wzrosła o ok. 1%.

Ponad 32 miliony kilometrów przejechali w 2018 r. kierowcy Kolportera. Przewieźli w sumie blisko 110 tys. ton gazet i czasopism.

Rośnie sprzedaż w salonikach Kolportera – średnia na punkt w pierwszych trzech kwartałach br. była lepsza od analogicznego okresu w 2017 r. o około 6%.

Programy konsumenckie i akcje samplingowe cieszą się coraz większą popularnością. W okresie od stycznia do października 2018 r. w sieci saloników Kolportera zorganizowano blisko 30 takich akcji, w których wydano klientom ponad 1,7 mln katalogów, próbek towarów i nagród.

Wydawcy prasy coraz chętniej organizują konkursy dla sprzedawców. Od początku września br., w punktach obsługiwanych przez Kolportera, przeznaczyli na ten cel już ponad 100 tys. zł.

– Mówienie o zagrożeniu całego rynku kolportażu prasy to moim zdaniem nieporozumienie. Mamy do czynienia z sytuacją, w której jeden z uczestników rynku ma problemy finansowe i jest zagrożony upadłością – twierdzi Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera.

Kolporter dostarcza prasę do wszystkich powiatów i do 98% gmin w Polsce – wynika z najnowszych analiz przeprowadzonych przez spółkę. Obecnie Kolporter dostarcza prasę do blisko 24 tysięcy punktów, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Ponad 50 procent z nich zlokalizowanych jest w miejscowościach liczących poniżej 50 tys. mieszkańców.

Kolporter rozwija ofertę nośników wspierających sprzedaż prasy. Dzięki temu – jak twierdzą przedstawiciele spółki – wydawcy i sprzedawcy mogą znacząco zwiększać sprzedaż wybranych tytułów.

Strony

X

Przeczytaj również