Kolporter

O tym, czego możemy się spodziewać w najbliższych miesiącach w handlu, mówi Tomasz Sak, dyrektor handlowy Kolportera.

W siedemnastu oddziałach terenowych Kolportera zakończyła się w październiku wymiana regałów, na których kompletowana jest prasa przed dostarczeniem jej do punktów sprzedaży. Łącznie we wszystkich magazynach Kolportera zainstalowano 2500 nowych regałów z nowoczesnym oprzyrządowaniem i oprogramowaniem.  

Kolporter wycofał z sieci saloników wszystkie rodzaje foliowych reklamówek. Zastąpiły je bawełniane, biodegradowalne torby.

Lato jest tą porą roku, gdy w miejscowościach wypoczynkowych, zwłaszcza nadmorskich, znacząco wzrasta sprzedaż prasy. Kolporter dba o to, aby turyści przyjeżdżający na urlop w sezonie letnim mieli jak największy i najlepszy wybór tytułów. Poza stałymi odbiorcami co roku dostarcza prasę do ok. 300 sezonowych punktów sprzedaży.

Od początku bieżącego roku Kolporter zatrudnił 47 nowych pracowników – głównie w oddziałach terenowych spółki. Nowe osoby w Kolporterze to najczęściej pracownicy Sekcji Obsługi Zwrotów, Sekcji Obsługi Dostaw i Działu Obsługi Klienta.

W salonikach Kolportera rośnie sprzedaż produktów gamingowych, a wraz z nią zmienia się także profil klienta – wynika z analiz prowadzonych przez spółkę.

Organizacja akcji promocyjnych i reklamowych w salonikach Kolportera nabiera tempa. Obecnie w sieci Kolportera trwają dwie tego typu akcje, a już niebawem rozpoczną się kolejne.

Kolporter w minionym roku powiększył swój udział w rynku dystrybucji prasy – z analiz prowadzonych przez spółkę wynika, że w grudniu ubiegłego roku wynosił on blisko 65%.

Akcje samplingowe i programy konsumenckie to usługi najchętniej wybierane z oferty promocyjnej Kolportera przez wydawców, producentów, dostawców i agencje reklamowe. Obecnie w sieci saloników Kolportera trwa promocja m.in.  marki Grześki.

W ostatnich latach zmienił się podział polskiego rynku pod względem formatów punktów sprzedaży. Przybyło supermarketów, dyskontów i sklepów convenience. Kolporter od lat dostosowuje się do zmian na rynku, docierając z dostawami do wszystkich formatów, które mają w ofercie prasę.

Strony

X