konsument

Dzięki oznaczaniu stref geofence można zbierać dane o lokalizacji klientów, analizować je i na tej podstawie przygotowywać spersonalizowane oferty. Nie dość, że sieć handlowa trafia z odpowiednim komunikatem do wybranej grupy osób, to jeszcze zyskuje wiedzę o tym, w jakim stopniu jej kampania okazała się skuteczna.

W badaniu „The Meaningful Shift” zrealizowanym przez Havas, przebadano wewnętrzny konflikt współczesnych kupujących – jednoczesne zamiłowanie do zakupów i posiadania, z chęcią działania na rzecz środowiska i przyszłości ludzi. W Polsce 45% populacji i 60% prosumentów, czyli konsumentów, którzy wpływają na trendy i kształtują rynki na całym świecie, jest przekonana, że ludzie mogą wywrzeć większy wpływ na społeczeństwo jako konsumenci niż jako wyborcy.

Z raportu „Zakupy przyszłości. Retail 2030” przygotowanego przez CBRE wynika, że wydatki konsumentów będą systematycznie wzrastały. W ciągu najbliższych pięciu lat przewidywany jest roczny wzrost średnio o 3%. Coraz większego znaczenia będą nabierały nowe technologie, dogodna lokalizacja placówek oraz zmieniające się potrzeby klientów.

Komisja Europejska postanowiła zadbać o prawa konsumentów. Mają w tym pomóc przepisy regulujące tzw. „podwójne standardy produkcji żywności”. Dla oszustów przewidziano surowe kary.

Z najnowszego raportu KPMG International pt. „Disruptive influences: three key trends transforming the face of retail” wynika, że zmiany w sposobie prowadzenia gospodarstw domowych i samego „stylu życia” powodują, że wygoda i szybkość zakupu stają się kluczowymi wartościami w walce o klienta.

X