KPMG

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wspólnie z KPMG przygotowały raport kwartalny, dotyczący sprzedaży na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Analiza oparta jest o najnowsze dostępne dane rejestracyjne, statystyczne i rynkowe. W segmencie samochodów dostawczych zanotowano wzrost sprzedaży o 5 proc. rok do roku.

Z najnowszego raportu KPMG International pt. „Disruptive influences: three key trends transforming the face of retail” wynika, że zmiany w sposobie prowadzenia gospodarstw domowych i samego „stylu życia” powodują, że wygoda i szybkość zakupu stają się kluczowymi wartościami w walce o klienta.

KPMG opublikowało raport pt. „Zniesienie limitu składek ZUS z perspektywy firm działających w Polsce”. Wynika z niego, że konsekwencje wprowadzenia nowego prawa mogą okazać się kosztowne zwłaszcza dla największych firm.

Łatwy i powszechny dostęp do informacji, który w ciągu ostatnich lat otrzymali konsumenci dzięki rozwojowi technologii cyfrowych sprawia, że wyszukiwanie okazji cenowych na rynku i nabywanie produktów w sposób smart jest teoretycznie coraz prostsze.

Początek roku jest zazwyczaj okresem, w czasie którego częściej niż zwykle pojawiają się opinie dotyczące trendów i przewidywań zmian poszczególnych branż. Dotyczy to również rynku sprzedaży detalicznej. Co prawda polski handel, zwłaszcza ten spożywczy, już drugi rok żyje głównie zmianami w już uchwalonych przepisach i dyskusją o kolejnych zmianach, ale nie oznacza to, że zmiany obserwowane globalnie nie mają miejsca w sklepach nad Wisłą.

Uproszczenie przepisów podatkowych, obniżenie wysokości podatków i zmniejszenie kosztów pracy to główne postulaty polskich przedsiębiorstw rodzinnych – wynika z najnowszej edycji badania firm rodzinnych, które przeprowadziła firma doradcza KPMG.

Z używaniem materiałów komunikacyjnych w sklepach jest trochę jak z polskim handlem. Przed zmianami ustrojowymi nasze sklepy były szare, ciemne i nieciekawe – miały mało urozmaicony asortyment, a o materiałach POSM nikt nie słyszał.

Rynek artykułów spożywczych, pod względem szerokości asortymentu, rozwija się w Polsce coraz dynamiczniej. Producenci i dystrybutorzy co miesiąc wprowadzają do sprzedaży nowe smaki i warianty produktów, a kilka razy do roku nowe linie produktowe lub podkategorie. Handlowcy mają ciągły dylemat, które z nich wprowadzić do asortymentu swoich sklepów, jak szeroką „półkę” utrzymywać dla danych kategorii produktowych oraz jak zarządzać produktami posiadanymi w ofercie.

Rewolucja cyfrowa zmieniła oczekiwania kupujących i zmniejszyła ich lojalność wobec marki, co pociąga za sobą konieczność dostosowania roli poszczególnych kanałów sprzedaży. Najnowszy raport KPMG „Promocje oczami klienta – czy faktycznie działają?” pokazuje, że cena nie musi być czynnikiem determinującym decyzję o zakupie, a kluczowe znaczenie mogą mieć także dobre doświadczenia klienta. 

70% klientów na promocyjne zakupy wybiera się do tradycyjnych sklepów, mimo posiadania nieprzerwanego dostępu do Internetu. 

Strony

X

Przeczytaj również