Nestlé

Do 2025 r. Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać. W praktyce żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad.

Rok 2017 firma zamknęła z 2,4% wzrostu organicznego i wzrostem zysku operacyjnego o 50 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego. W 2018 r. Nestlé będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na poziomie od 2% do 4%.

Po raz drugi z rzędu międzynarodowa organizacja not-for-profit CDP wyróżniła Nestlé za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Spośród 3300 firm wyróżniono 58. Według raportu „The Global Supply Chain”, Nestlé znalazło się w ścisłej czołówce 2% podmiotów, które kształtują swoją działalność w oparciu o szacunek dla naszej planety.

Nestlé przejęło większościowy pakiet udziałów w Terrafertil, spółce sprzedającej naturalne, organiczne produkty roślinne i zdrowe przekąski. Ruch ten rozszerzył obecność Nestlé w szybko rozwijającej się kategorii w Ameryce Łacińskiej, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Ponad połowa wypadków, do jakich doszło na polskich drogach w 2017 r., wydarzyła się po zmroku w terenie zabudowanym. Przyczyną jest często słaba widoczność pieszych. Aby zwiększyć ich bezpieczeństwo i uchronić przed zagrożeniem, Nestlé, wraz z firmą Passio zorganizowało kampanię „Zabłyśnij na drodze.”

Firma Nestlé zgodziła się na sprzedaż swojego amerykańskiego działu słodyczy za 2,8 mld dolarów. Nabywcą jest włoskie Ferrero.

Nestlé od lat uczestniczy w inicjatywach przemysłu spożywczego mających na celu promowanie odpowiedzialnej komunikacji. Jedną z nich jest EU Pledge – dokument podpisany przez największe firmy spożywcze, regulujący aktywność reklamową skierowaną do dzieci. 

Nestlé wraz z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki oraz Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przeprowadziło wspólny projekt badawczy „#Zacznij od Lekkiej”. Jest to analiza porównawcza, której celem jest ocena sposobu żywienia, stanu odżywienia oraz sprawności fizycznej 12-13-latków biorących udział w programie „Lekkoatletyka dla każdego!” na tle dzieci w tej grupie wiekowej, które w nim nie uczestniczą. 

Na przełomie września i października zakończyły się prace montażowe, związane z otwarciem pierwszych siłowni plenerowych w ramach finału tegorocznej edycji akcji „Nestlé porusza Polskę”. Z obiektów mogą już korzystać m.in. mieszkańcy Szczytnej, Chynowa oraz Koła. 

16 października na całym świecie, od 1979 roku obchodzony jest Światowy Dzień Żywności, ogłoszony przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). 

Strony

X