Olivier Touzalin, Prezes Zarządu McCormick Polska S.A.

Wywiady

Olivier Touzalin, Prezes Zarządu McCormick Polska S.A.

„Poradnik Handlowca”: Od początku 2013 r. Kamis konsekwentnie rozwijał segment fixów. Czy Wasza firma zamierza dalej rozszerzać ich ofertę? Jaką popularnością wśród konsumentów cieszą się tzw. sezonowe fixy?

Olivier Touzalin: Wprowadzanie innowacyjnych produktów wysokiej jakości leży u podstaw działalności firmy McCormick. Marka Kamis czerpie korzyści z bycia częścią naszej firmy w obszarze innowacji smakowych oraz badań i rozwoju. Połączenie globalnej skali oraz lokalnego doświadczenia pozwala nam zamieniać pomysły w koncepty produktów, które odpowiadają na lokalne gusta i pomagają naszym konsumentom przygotowywać smaczne i zdrowe posiłki dla swoich rodzin. I w związku z tym obecność naszej firmy w kategorii fixów ma znaczenie strategiczne.

Wejście na rynek convenience, którego dokonaliśmy na początku 2013 r., było największą inwestycją poczynioną przez McCormick od czasu nabycia firmy Kamis. Obecnie w ramach naszej linii oferujemy 24 dania, a w zależności od potrzeb konsumentów i ich preferencji, które nieustannie śledzimy, możemy oczekiwać pojawienia się kolejnych fixów w przyszłości.

Jeśli chodzi o popularność dań typu fix, każdy konsument znajdzie coś odpowiedniego dla siebie w naszej szerokiej gamie produktów. Do najpopularniejszych dań należą spaghetti bolognese z suszonymi pomidorami, kurczak w 5 smakach po chińsku oraz polędwiczki w sosie czosnkowo-ziołowym, które są jedynym takim daniem dostępnym w ramach kategorii fix na polskim rynku. Jesteśmy także zadowoleni z popularności tzw. fixów sezonowych.

Wasza marka Galeo jest dedykowana konsumentom wrażliwym cenowo. Czy w najbliższym czasie możemy spodziewać się jej dalszego rozwoju?

Nieustannie inwestujemy w markę Galeo, której udziały zwiększają się każdego roku. Aby sprostać oczekiwaniom naszych konsumentów, całkowicie zmieniliśmy w ostatnich latach opakowanie produktów marki, a w 2013 r. rozszerzyliśmy ofertę o mieszankę do ogórków konserwowych, która jest bardzo popularną i tradycyjną przyprawą na polskim rynku. W zależności od przyszłych potrzeb konsumentów i w odpowiedzi na ich oczekiwania będziemy inwestować w markę Galeo, która uzupełnia ofertę marki Kamis.

W listopadzie 2013 r. Kamis wprowadził linię XXL – 5 najbardziej popularnych ziół i przypraw oferowanych w powiększonych opakowaniach. Co było powodem wprowadzenia tej kategorii produktów?

Wprowadzenie w listopadzie 2013 r. oferty XXL było odpowiedzią marki Kamis na dwie różne potrzeby konsumentów w Polsce. Po pierwsze – polscy konsumenci oczekują tańszych ofert, a zaprezentowane „opakowanie rodzinne” to doskonała odpowiedź na tę potrzebę. Drugie uzasadnienie dla uruchomienia tej linii związane było z potrzebami konsumentów podczas kluczowego okresu zakupowego przed Świętami Bożego Narodzenia.

Kamis uzupełnił asortyment musztard o musztardę Kremską. Czym charakteryzuje się ten produkt? Do kogo jest skierowany?

Ponieważ stale śledzimy potrzeby konsumentów, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do oferty musztardy Kremskiej, która stała się bardzo popularna wśród polskich konsumentów. Rotacja tego produktu potwierdza naszą właściwą decyzję, a jego wprowadzenie na pewno pomoże nam wzmocnić pozycję numer jeden w kategorii musztard w Polsce, gdzie Kamis jest liderem na rynku od wielu lat. Musztarda Kremska ma kremową konsystencję i delikatny, zbalansowany smak. Produkt ten idealnie nadaje się do różnych potraw, w tym wędlin, serów, pieczonego mięsa i różnego rodzaju sosów. Opakowania musztardy Kremskiej aktualnie dostępne na półkach mają oryginalny niebieski kolor, co zwiększa widoczność w okresie wprowadzenia produktu, ale w ciągu kilku miesięcy będzie ona dostępna w tradycyjnym zielonym opakowaniu.

Wasza firma wprowadziła także segment produktów skierowanych do fanów włoskiej kuchni. Z jakim odbiorem konsumentów spotkała się ta kategoria?

Italian Line, czyli linia produktów włoskich pod marką Kamis, to kolejna innowacja wprowadzona z powodzeniem na polskim rynku w ostatnich miesiącach. Ten ekskluzywny asortyment został stworzony z myślą o dużej liczbie polskich fanów kuchni włoskiej, która jest drugim najbardziej popularnym rodzajem kuchni narodowej po daniach typowo polskich. Nasza linia produktowa składa się z czterech różnych mieszanek. Przyprawy do spaghetti carbonara, do spaghetti bolognese, do pizzy sycylijskiej i do pomidorów otrzymały świetne recenzje od fanów marki Kamis na jej fanpage’u na Facebooku. Popularność naszych przypraw do potraw kuchni włoskiej znajduje również odzwierciedlenie w dużej rotacji tych produktów na sklepowej półce.

W 2013 r. marka Kamis była obecna w wielu programach telewizyjnych. Czy ta strategia marketingowa będzie kontynuowana w ciągu najbliższych 12 miesięcy?

Przez cały rok 2013 intensywnie wspieraliśmy markę Kamis inwestycjami w telewizyjne kampanie reklamowe, sponsoring programów TV, takich jak Top Chef czy Masterchef, oraz w działania w internecie. W 2014 r. planujemy nadal realizować szeroko zakrojone działania marketingowe, w tym w telewizji. Podobnie jak w ostatnim roku, będziemy również organizować promocje w sklepach i inwestować w nasze cyfrowe kanały komunikacji, które są niezwykle popularne wśród fanów gotowania: będziemy dalej rozwijać naszą stronę internetową, fanpage na Facebooku oraz relacje z blogerami kulinarnymi. Na tym etapie jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby mówić o szczegółach tych działań, ale w odpowiednim czasie będziemy o nich informować.

Dziękujemy za rozmowę.