Orlen

Orlen kończy przygotowania do podpisania umowy z doradcą mającym przeprowadzić proces due dilligence Ruchu. O zainteresowaniu koncernu naftowego Ruchem słyszy się od dłuższego czasu. Orlen miałby przejąć część detaliczną spółki. Według analiz PwC ten fragment działalności Ruchu został wyceniony na 80 mln zł.

Alior Bank, który kilka dni temu otrzymał od UOKiK zgodę na przejęcie Ruchu, zamierza w przypadku zgody na redukcję wierzytelności zostawić jedynie markę. Sieć detaliczną ma przejąć Orlen, a logistykę Poczta Polska.

Rynek słowacki jest kolejnym po polskim, czeskim, niemieckim i litewskim, na którym pojawią się stacje Grupy Orlen. Sieć na Słowacji będzie funkcjonowała pod marką Benzina, która na tamtejszym rynku działała przez kilka dekad.

W czwartek, tj. 17 stycznia, Izba Wydawców Prasy ma spotkać się z przedstawicielami PKN Orlen i Alior Banku. Głównym z omawianych tematów będą długi Ruchu wobec wydawców, sięgające ponad 164 mln zł.

PKN Orlen w 2018 r. otworzy łącznie 24 nowe własne stacje benzynowe, a w przyszłym roku liczba wybudowanych stacji ma być co najmniej taka jak w tym roku – zapewnia Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Do końca września br. otworzono już 16 nowych obiektów.

Maksymalnie 210 sekund będzie zajmowało kierowcom zatankowanie paliwa, zamówienie produktów z oferty gastronomicznej i opłacenie transakcji na nowej stacji Orlenu pod Wrocławiem. To pierwsza stacja PKN Orlen w formacie „drive through”, gdzie klient będzie mógł skorzystać z usług bez wysiadania z pojazdu.

PKN ORLEN udostępnił klientom pierwszą stację paliw w formacie drive through. To unikatowe na skalę europejską rozwiązanie jest odpowiedzią na oczekiwania klientów w zakresie szybkiej i sprawnej obsługi. O zaletach ORLEN Drive, na którym można zatankować, zamówić produkty gastronomiczne i zapłacić za wszystkie usługi bez konieczności wysiadania z auta można się przekonać w Miejscu Obsługi Podróżnych w Michałowicach, na trasie Łódź - Wrocław.

Ponad 67% produktów, które konsumenci mogą obecnie zakupić na stacjach PKN Orlen, to produkty polskich firm. Łącznie ponad 80% sprzedawanych artykułów zostało wytworzonych w Polsce – powiedział PAP prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, który podczas ubiegłotygodniowego Forum Ekonomicznego w Krynicy przedstawiał strategię sprzedaży detalicznej na stacjach koncernu.

​PKN ORLEN rozszerza swoją ofertę na stacjach o linię produktów dedykowaną dla wegan i wegetarian. Nowe produkty przygotowane będą na bazie polskich, lokalnych produktów: świeżych warzyw, składników roślinnych i naturalnych przypraw, wzbogaconych o pyszne pachnące pieczywo.

Informacja o tym, że produkt został wyprodukowany w naszym kraju zachęca do zakupu 87% Polaków. Kolejne pozycje zajęły wskazania związane z lokalnością, rodzinnością i ekologicznością – wynika z badania Kantar TNS, przeprowadzonego na zlecenie PKN Orlen.

Strony

X