Orlen

Avia International, zrzeszająca ponad 3200 stacji paliw w Europie, zadeklarowała chęć przejęcia części stacji Orlenu, które będą musiały być ewentualnie sprzedane przez płocki koncern przy okazji fuzji z Grupą Lotos.

Sieć detaliczna Grupy ORLEN powiększy się o 7 nowych stacji na Słowacji. To kolejny krok do poszerzenia działalności biznesowej na słowackim rynku, gdzie koncern należy do grona znaczących hurtowych dostawców paliw. PKN ORLEN postrzega słowacki rynek detaliczny jako perspektywiczny, dlatego realizowane tam inwestycje mają charakter długoterminowy.

Ponad 85% produktów na stacjach Orlen pochodzi od polskich producentów – powiedział we wtorek w Krynicy prezes zarządu PKN Orlen Daniel Obajtek.

​„Jedzenie na ORLENie” to hasło wakacyjnej kampanii reklamowej oferty Stop Cafe, dostępnej na stacjach paliw PKN ORLEN. Celem realizowanej akcji jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku marki Stop Cafe i prezentacja szerokiej gamy produktów dostępnych na stacjach w formacie restauracyjnym. Kampania potrwa do końca sierpnia br.

Ruszyła kolejna odsłona kampanii reklamowej PKN ORLEN. W ramach „Loterii ORLEN” na stacjach paliw dostępne są już nowe zestawy promocyjne, dzięki którym można wygrać wiele nagród, m.in. rodzinne samochody i wyjazdy na wyścigi Formuły 1 z udziałem Roberta Kubicy. Jedyny polski kierowca w Formule 1 jest twarzą realizowanej kampanii.

Ponad 11 milionów nagród czeka na klientów na stacjach pod marką ORLEN. Biorąc udział w loterii można wygrać samochody oraz wyjazdy na Grand Prix F1.  Największa w historii PKN ORLEN loteria promocyjna ruszyła 23 kwietnia i potrwa do końca 2019 r. Towarzyszy jej kampania produktowa, której twarzą został startujący w Formule 1 kierowca ORLEN Team – Robert Kubica.

​Pierwsza stacja paliw należąca do Grupy ORLEN działa już na rynku słowackim pod marką Benzina. Jeszcze w tym roku pojawi  się na Słowacji 10 stacji z logiem czerwonego konika morskiego. Tym samym PKN ORLEN rozszerza działalność w segmencie detalicznym o kolejny kraj.

PKN ORLEN złożył ofertę finansowania w związku z zamiarem przejęcia pakietu 100% akcji Ruch SA. Decyzję poprzedziło badanie due dilligence spółki. Inwestor zakłada restrukturyzację i wykorzystanie synergii pomiędzy dotychczasowym modelem biznesowym Ruchu, a segmentem detalicznym PKN ORLEN. Sfinalizowanie oferty zależeć będzie od decyzji wierzycieli Ruchu oraz pozostałych podmiotów zaangażowanych w proces.

Orlen kończy przygotowania do podpisania umowy z doradcą mającym przeprowadzić proces due dilligence Ruchu. O zainteresowaniu koncernu naftowego Ruchem słyszy się od dłuższego czasu. Orlen miałby przejąć część detaliczną spółki. Według analiz PwC ten fragment działalności Ruchu został wyceniony na 80 mln zł.

Alior Bank, który kilka dni temu otrzymał od UOKiK zgodę na przejęcie Ruchu, zamierza w przypadku zgody na redukcję wierzytelności zostawić jedynie markę. Sieć detaliczną ma przejąć Orlen, a logistykę Poczta Polska.

Strony

X