piwo

Ten rok nie zakończy się pomyślnie dla branży alkoholowej. Jak można przeczytać w raporcie IERiGŻ, produkcja piwa i wina będzie mniejsza niż rok wcześniej. Nieznacznie zwiększy się z kolei rynek napojów spirytusowych. 

Piwo to w  sklepach małoformatowych jedna z najważniejszych kategorii – odpowiada za ponad 14% obrotów i można ją znaleźć na co piątym paragonie. Piwo jest też często głównym lub nawet jedynym powodem, dla którego klienci przychodzą do sklepu małoformatowego – 4 na 10 klientów kupujących ten alkohol nie wkłada do koszyka nic więcej. Piwo można kupić w około 90% wszystkich placówek, a półka z tą kategorią stale się rozszerza. 

Centra wycieczkowe dwóch browarów Kompanii Piwowarskiej z Wielkopolski i Śląska zostały wyróżnione certyfikatem jakości turystów korzystających z serwisu TripAdvisor. 

W Ożarowie Mazowieckim odbyła się konferencja Kompanii Piwowarskiej dot. planów na rok 2017. Iwona Doktorowicz-Dudek (Wiceprezes ds. Marketingu) wraz z Michałem Mrowcem (Wiceprezesem ds. Sprzedaży) podsumowali dotychczasowe osiągnięcia firmy oraz przedstawili strategię na najbliższy rok. 

Około 85% całkowitej konsumpcji piwa (blisko 32 mln hl) w Polsce przypada na piwo sprzedawane w handlu detalicznym. Jak wynika z danych firmy Nielsen, 63% piwa kupowanego w handlu detalicznym trafia do koszyków klientów sklepów małoformatowych. Piwo odpowiada za jedną czwartą (25,6 %) wartości obrotów tego rodzaju placówek, a w całym handlu detalicznym daje pracę ponad 46 tysiącom osób.

Krajowy rynek piwa jest nasycony i mocno konkurencyjny, ale browary wciąż widzą potencjał jego rozwoju. W tym roku pozytywny wpływ na spożycie będą mieć kibice piłki nożnej i Euro 2016. Kompania Piwowarska szacuje, że rynek wzrośnie o 0,7 proc. 

W ubiegłym roku polska branża piwowarska zanotowała nieznaczny wzrost sprzedaży, zarówno  w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym w porównaniu do 2014 r. Najbardziej dynamicznym segmentem pod względem wolumenu oraz wartości sprzedaży okazały się być piwne specjalności – piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane oraz niskoalkoholowe radlery. Obserwowana od kilku lat rosnąca popularność piwnych nowości to trend, który - zdaniem analityków - może pomóc ustabilizować poziom konsumpcji w obliczu prognozowanego w długofalowej perspektywie organicznego spadku wielkości rynku.

Jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, ostatni kwartał 2015 r. upłynął pod znakiem najmniejszej w skali roku aktywności reklamowej browarów. Od października do grudnia piwowarzy wyemitowali łącznie 112 nowych reklam – blisko o połowę (42 proc.) mniej niż w kwartale poprzedzającym. Najnowszy raport IMM, analizujący aktywność reklamową producentów piwa, potwierdził zgodność reklam branży piwowarskiej z Kodeksem Etyki Reklamy.

W III kwartale 2015 r. ukazało się prawie trzy razy mniej przekazów reklamowych branży piwowarskiej w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W trakcie tegorocznego sezonu piwnego wyemitowano 192 reklamy, podczas gdy w 2014 roku liczba ta wyniosła 572. Wszystkie przekazy komunikowane pomiędzy 1 czerwca i 30 września były zgodne z Kodeksem Etyki Reklamy – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Od stycznia do sierpnia browary opuściło prawie 29 mln hektolitrów piwa, najwięcej od dziesięciu lat. Jak wynika z danych GUS, w ciągu pięciu lat produkcja zwiększyła się o prawie 7 mln hektolitrów - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Strony

X

Przeczytaj również