praca w handlu

Wielu osobom wkraczającym na rynek pracy wydaje się, że w branży FMCG najłatwiej rozwinąć skrzydła. W końcu co może być prostszego od sprzedaży produktów, na które jest ogromne i codzienne zapotrzebowanie? Wystarczy przygotować ofertę, a potem cieszyć się sukcesami. To jednak tylko pozory. Jakie wyzwania czekają w tej branży?

Sąd Najwyższy orzekł, że osoba pracująca na stanowisku store managera nie może zarabiać mniej, niż osoba zatrudniona na tym samym stanowisku i wykonująca te same zadania, ale w większym sklepie. Oznacza to, że wynagrodzenie nie może być uzależnione od wielkości placówki handlowej.

W sektorze publicznym pracuje około 2,5 mln osób, natomiast w prywatnym 5,6 mln. Pracownicy usług osobistych i sprzedawcy stanowili łącznie 935,8 tys. osób, niemal 800 tys. z nich zatrudniono w sektorze prywatnym.

Problem ze znalezieniem pracowników zgłasza więcej pracodawców niż kiedykolwiek wcześniej. 45% przebadanych firm deklaruje, że nie może znaleźć pracowników dysponujących poszukiwanymi umiejętnościami. W przypadku dużych organizacji odsetek ten jest jeszcze wyższy — w 2018 r. problem niedoboru talentów zakomunikowało 67% z nich – wynika z kolejnej edycji badania Manpower Group „Niedobór Talentów”.

300 uczniów wzięło udział w pilotażowym programie Akademii Umiejętności Eurocash dla wybranych szkół zawodowych i branżowych z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego.

Od początku roku widać bardzo silny popyt na rynku pracy, ale i piętrzące się trudności. Bezrobocie jest na historycznie niskich poziomach, firmy stworzyły o 1/7 więcej ofert zatrudnienia niż przed rokiem. Jednocześnie liczba nieobsadzonych miejsc pracy przekroczyła granicę 150 tys. W takich warunkach rozpoczyna się tegoroczny okres prac sezonowych, który dla wielu przedsiębiorstw będzie czasem nie tylko większej aktywności rynkowej, ale także trudnych poszukiwań kandydatów. Oznacza to większą rywalizację o kadry, co widać w najnowszych danych Work Service. W czasie nadchodzących wakacji będą rekrutować także firmy niekojarzone z sezonem letnim, a średnie stawki godzinowe będą kształtować się w przedziale między 15 a 20 zł brutto.

Przeprowadzono  ósmą edycję badania „Najbardziej pożądanych pracodawców” w opinii menedżerów i specjalistów z całej Polski, przygotowanego przez firmę Antal. Wyłoniono 67 laureatów w 15 branżach, również w handlu detalicznym.

Branża FMCG od wielu lat jest jedną z tych, które rozwijają się najszybciej. Jest też na liście najbardziej pożądanych branż wśród studentów, a także osób posiadających już doświadczenie zawodowe, dla których nie zawsze drzwi do tej branży są otwarte. Dlaczego tak jest? Kto ma szanse na karierę w branży i kto sprawdza się najlepiej?

Praca w sieciach handlowych staje się atrakcyjną alternatywą dla studentów i osób z wyższym wykształceniem, jak pokazuje ostatnie badanie „Pracodawca roku 2017”. Możliwości rozwoju kariery zawodowej, wysokie zarobki, to nie są jedyne zalety, które doceniają potencjalni pracownicy. Wśród atutów pracodawcy wskazywano styl i atmosferę pracy oraz możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia.

Wystartowała kolejna ogólnopolska kampania rekrutacyjna Lidla. Sieć poszukuje ponad 500 pracowników. Znajdą oni zatrudnienie między innymi w nowo otwieranych sklepach, sklepach sezonowych, magazynach i ponad 100 sklepach, do których prowadzone są bieżące rekrutacje.

Strony

X