praca w handlu

Sąd Najwyższy orzekł, że osoba pracująca na stanowisku store managera nie może zarabiać mniej, niż osoba zatrudniona na tym samym stanowisku i wykonująca te same zadania, ale w większym sklepie. Oznacza to, że wynagrodzenie nie może być uzależnione od wielkości placówki handlowej.

W sektorze publicznym pracuje około 2,5 mln osób, natomiast w prywatnym 5,6 mln. Pracownicy usług osobistych i sprzedawcy stanowili łącznie 935,8 tys. osób, niemal 800 tys. z nich zatrudniono w sektorze prywatnym.

Problem ze znalezieniem pracowników zgłasza więcej pracodawców niż kiedykolwiek wcześniej. 45% przebadanych firm deklaruje, że nie może znaleźć pracowników dysponujących poszukiwanymi umiejętnościami. W przypadku dużych organizacji odsetek ten jest jeszcze wyższy — w 2018 r. problem niedoboru talentów zakomunikowało 67% z nich – wynika z kolejnej edycji badania Manpower Group „Niedobór Talentów”.

300 uczniów wzięło udział w pilotażowym programie Akademii Umiejętności Eurocash dla wybranych szkół zawodowych i branżowych z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego.

Od początku roku widać bardzo silny popyt na rynku pracy, ale i piętrzące się trudności. Bezrobocie jest na historycznie niskich poziomach, firmy stworzyły o 1/7 więcej ofert zatrudnienia niż przed rokiem. Jednocześnie liczba nieobsadzonych miejsc pracy przekroczyła granicę 150 tys. W takich warunkach rozpoczyna się tegoroczny okres prac sezonowych, który dla wielu przedsiębiorstw będzie czasem nie tylko większej aktywności rynkowej, ale także trudnych poszukiwań kandydatów. Oznacza to większą rywalizację o kadry, co widać w najnowszych danych Work Service. W czasie nadchodzących wakacji będą rekrutować także firmy niekojarzone z sezonem letnim, a średnie stawki godzinowe będą kształtować się w przedziale między 15 a 20 zł brutto.

Przeprowadzono  ósmą edycję badania „Najbardziej pożądanych pracodawców” w opinii menedżerów i specjalistów z całej Polski, przygotowanego przez firmę Antal. Wyłoniono 67 laureatów w 15 branżach, również w handlu detalicznym.

Branża FMCG od wielu lat jest jedną z tych, które rozwijają się najszybciej. Jest też na liście najbardziej pożądanych branż wśród studentów, a także osób posiadających już doświadczenie zawodowe, dla których nie zawsze drzwi do tej branży są otwarte. Dlaczego tak jest? Kto ma szanse na karierę w branży i kto sprawdza się najlepiej?

Praca w sieciach handlowych staje się atrakcyjną alternatywą dla studentów i osób z wyższym wykształceniem, jak pokazuje ostatnie badanie „Pracodawca roku 2017”. Możliwości rozwoju kariery zawodowej, wysokie zarobki, to nie są jedyne zalety, które doceniają potencjalni pracownicy. Wśród atutów pracodawcy wskazywano styl i atmosferę pracy oraz możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia.

Wystartowała kolejna ogólnopolska kampania rekrutacyjna Lidla. Sieć poszukuje ponad 500 pracowników. Znajdą oni zatrudnienie między innymi w nowo otwieranych sklepach, sklepach sezonowych, magazynach i ponad 100 sklepach, do których prowadzone są bieżące rekrutacje.

Wraz z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę, działalność handlowa znalazła się w centrum uwagi mediów i opinii publicznej. Według najnowszych danych GUS, sektor ten odpowiedzialny jest za tworzenie ok. 16 proc. polskiego PKB. Medialne zainteresowanie tą tematyką nie zawsze przekłada się jednak na realną znajomość warunków zatrudnienia w handlu. To dobry moment, by obalić cztery popularne mity dotyczące tej branży.

Strony

X

Przeczytaj również