produkty impulsowe

Światowy rynek produktów impulsowych cały czas dynamicznie się rozwija. Wg badań GfK aż 98% Polaków sięga po tego typu artykuły. Co ciekawe, jedną z rosnących obecnie kategorii są gumy do żucia. Wybiera je ponad 55% mieszkańców.

Produkty impulsowe okazują się jedną z najlepiej sprzedających się kategorii asortymentowych w każdym sklepie spożywczym. Warto wzbogacić strefę kasy także o produkty przeznaczone dla zwierząt, zarówno dla psów, jak i dla kotów. Oferta w tym segmencie staje się coraz bogatsza – oprócz klasycznych chrupek pojawiają się także kostki, gryzaki, czy produkty funkcjonalne.

Kasa to bardzo ważne miejsce nie tylko z tego powodu, że to właśnie tam następuje finał zakupów. To również strefa, która powinna stać się wizytówką sklepu. Jak zatem zarządzać asortymentem impulsów w tym miejscu, bo to one decydują o powodzeniu i przyniosą dodatkowe i to niemałe wpływy?

Jak wynika z danych Panelu Handlu Detalicznego Nielsena, niemal 48% wartości sprzedaży artykułów spożywczych na stacjach benzynowych stanowią napoje alkoholowe, w tym piwo. Kolejną ważną grupą są napoje bezalkoholowe – generują niemal 32% sprzedaży. Istotny udział w koszyku spożywczym stacji benzynowych mają również słodycze – odpowiadają za niemal 11% jego wartości. Na stacjach benzynowych dominuje sprzedaż produktów impulsowych.

Data wydarzenia: 
2013-07-04

Handlowe powiedzenie mówi, że „sklep bez produktów impulsowych to jak kwiat bez liści". Mądre powiedzenie, które pokazuje cały charakter tej kategorii. Wprawdzie impulsy nie są potrzebne do tego, by było w sklepie ładnie, ale bez nich sklep nie jest w stanie funkcjonować.

X