program lojalnościowy

W listopadzie br. rozpoczął się program lojalnościowy „Punktomania, punkty zbierasz – nagrody odbierasz”, skierowany do podmiotów prowadzących sprzedaż detaliczną. Akcja promocyjna obejmuje wybrane produkty Indykpol, zakup których premiowany jest punktami, które z kolei można wymienić na cenne nagrody z kategorii AGD i RTV. 

Topaz usprawnia korzystanie z punktów, które klienci zbierają za codzienne zakupy. Teraz w dowolnej chwili można nimi rabatować transakcje przy kasie w ramach programu lojalnościowego "Top" obowiązującego w sklepach polskiej sieci Topaz.

Akcje promocyjne polegające na zbieraniu punktów lub naklejek cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich konsumentów. Bazują one na ludzkiej skłonności do konformizmu – posiadanie oferowanych przez nie gadżetów może bowiem decydować o akceptacji grupy. Polacy lubią także czuć się wyjątkowo, a zdobycie nagrody za naklejki może im w tym pomóc. Eksperci nie mają wątpliwości, że w Polsce niezbędna jest edukacja zwiększająca świadomość konsumencką i pozwalająca uniknąć pułapek tego rodzaju promocji.

Wprowadzenie kart zbliżeniowych było przełomem na polskim rynku płatności bezgotówkowych. Trwająca od ponad dekady rewolucja zatacza coraz szersze kręgi, z roku na rok w naszym kraju przybywa entuzjastów tej technologii.

Rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie z aplikacji korzysta 60% uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest brak konieczności posiadania karty plastikowej, a najczęściej wykorzystywaną funkcją – sprawdzanie aktualnych promocji – wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Polacy to konsumenci bardziej lojalni wobec sieci spożywczych niż konsumenci z innych krajów, jednak ich przywiązanie do marki oparte jest głównie o czynniki pragmatyczne, takie jak szeroki wybór i dostępność produktów żywnościowych (47 proc.) oraz bliskość sklepu (46 proc.).

X