przyszłość handlu

Obserwując branżę handlu detalicznego łatwo dojść do wniosku, że podejście do klientów uległo zmianie. Kupujący, choć zawsze byli kluczowym czynnikiem przy budowaniu strategii sprzedaży, nigdy nie byli tak świadomi podczas robienia zakupów jak dzisiaj. Przede wszystkim zwiększyły się oczekiwania klientów względem marek.

Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Szansą na utrzymanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku jest budowanie trwałych relacji z klientami. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest analiza danych transakcyjnych i odpowiednie zarządzanie Big Data.

Sztuczna inteligencja, jeszcze śmielsza ekspansja płatności mobilnych, geofencing czy dynamiczne ustalanie cen – oto niektóre z technologicznych trendów, które będą kształtować handel przyszłości, wynika z raportu JLL „Tomorrow's Retail".

Spersonalizowane oferty, okulary do wirtualnej rzeczywistości i jeszcze nacisk na online – tak według specjalistów od marketingu już za kilkanaście lat może wyglądać proces zakupowy. Na jakie jeszcze zmiany powinni przygotować się przedstawiciele branży handlowej? Jak przewidują specjaliści, przyszłością branży będzie jeszcze większy nacisk na cyfryzację i automatyzację procesu zakupowego.

X