Raport KPMG

KPMG w Polsce opublikowało raport pt. „[Cyfrowy] klient nasz pan. Jak marki na polskim rynku zarządzają doświadczeniami klientów?”. Z badania wynika, że marki coraz bardziej dbają o budowanie pozytywnych doświadczeń wśród swoich klientów.

W siódmej edycji Barometru Firm Rodzinnych, przygotowanego przez KPMG przedsiębiorcy z 26 europejskich krajów wyrażają opinie na temat kondycji ich rodzinnych biznesów, planów na przyszłość oraz stojących przed nimi wyzwań.

KPMG opublikowało raport pt. „Apetyt na wzrost. Sukcesy i wyzwania eksporterów produktów rolno-spożywczych w Polsce”. Można dowiedzieć się z niego, jaka jest kondycja polskiego rynku produktów rolno-spożywczych oraz w jakim kierunku będzie się on rozwijał.

W 2013 r. Polacy kupili 142,5 mln l win gronowych (spokojnych i musujących) o wartości 2,6 mld zł – ilościowo o 56% więcej niż w 2004 roku. O połowę wolniej z kolei rozwija się rynek win wzmacnianych i wermutów, który w 2013 r. osiągnął wolumen 30,5 mln l oraz wartość 0,9 mld zł. Na wina przypada już blisko 9% wydatków Polaków na napoje alkoholowe.

W 2013 r. Polacy kupili napoje alkoholowe o wartości detalicznej ponad 41,1 mld zł. Kluczowy udział w sprzedaży miało tradycyjnie piwo (47%) oraz wódka (30,7%). Stopniowo rośnie jednak udział win gronowych, whisk(e)y, likieru, nalewek i smakowych napojów spirytusowych. Jak wynika z badania KPMG, coraz więcej Polaków wybiera produkty wysokiej jakości i marki o charakterze premium (31%), jednocześnie aktywnie poszukując jak najlepszego stosunku ilości lub jakości do ceny (26%). Na rynku piwa i napojów spirytusowych szczególnie wyraźny jest trend innowacyjny, zgodnie z którym konsumenci poszukują nowych, oryginalnych lub mało znanych produktów.

X