recykling

Do 2025 r. Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać. W praktyce żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad.

Coca-Cola zadeklarowała fundamentalną zmianę swojego podejścia do opakowań. Jej ambicją jest, aby do 2030 r. uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra środowiska. Według nowego projektu od 1 stycznia 2018 r. lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego nie będą mogły być oferowane za darmo w punktach sprzedaży. 

Firma Unilever zwróciła się do przemysłu produktów FMCG o przyspieszenie procesu tworzenia tzw. gospodarki obiegowej. Jednocześnie ze strony producenta padła deklaracja w sprawie opakowań. Do 2025 r. wszystkie wykorzystywane przez producenta opakowania będą przeznaczone do ponownego użytku.

X