rynek kosmetyków

W 2019 r. wejdzie w życie ustawa o produktach kosmetycznych, która ma uregulować i dopełnić obowiązujące prawo, a także zwiększyć ochronę konsumentów. Nowe przepisy nałożą na producentów i dystrybutorów kosmetyków szereg obowiązków, a także kary finansowe w razie błędów lub niedociągnięć. Etykiety i oznakowania dotyczące składu kosmetyków będą ujednolicone, a kontrola nad produkcją zostanie zaostrzona.

Dzięki działaniom funkcjonariuszy Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni udało się zatrzymać transport podrobionego towaru. Podróbka znanej amerykańskiej marki proszku do prania miała popłynąć z Polski do Szwecji. Zatrzymano 23 tony fałszywego produktu, który mógł się okazać bardzo szkodliwy dla konsumentów, gdyż w skład podrobionego produktu wchodziła głównie... sól przemysłowa.

– Fachowa porada sprzedawcy w punkcie sprzedaży nadal jest najbardziej wiarygodnym i cenionym źródłem informacji dla Kupującego – zauważa Filip Mielczarek, dyrektor sprzedaży NIVEA POLSKA w rozmowie Jackiem Ratajczakiem na łamach najnowszego wydania „Poradnika Handlowca”.

W Polsce Dzień Ojca świętowany jest 23 czerwca. Kosmetyki, jak co roku, świetnie się sprawdzają w roli prezentów. Sieć Drogerii Natura postanowiła postawić w tym roku na promocję kosmetyków męskich, wprowadzając atrakcyjne promocje i  rabaty.

Sieć znów zaskakuje niebanalną, sezonową promocją, choć na razie skierowaną do ograniczonego grona członków Klubu Rossmann. Tym razem proponuje rabat 2+2 gratis na niektóre kosmetyki w ramach akcji „Odsłoń nogi na lato".

Marka Inglot podjęła współpracę z kultowym nowojorskim klubem jazzowym Blue Note Jazz Club.  Głównym założeniem projektu ma być promocja polskich jazzmanów za oceanem.

Marka Velvet Baby została jednym z głównych partnerów ogólnopolskiej kampanii społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”, popierając inicjatywę rozpowszechniania w społeczeństwie pozytywnych postaw względem przyszłych mam i ich dzieci.

Do mody, szczególnie tej wakacyjnej, wracają kolorowe tusze do rzęs. Lansują je projektanci mody, ale także coraz silniej wpływające na trendy na rynku celebrytki i influencerki. Warto bowiem pamiętać, że obok naturalnego make-up no make-up, popularność zdobywają wyraziste makijaże w stylu lat 80.

Coraz częściej marki, niekojarzące się z branżą, próbują swych sił na rynku kosmetycznym i modowym. Znana marka potrafi bowiem przyciągnąć uwagę spragnionych nowości klientów. Znana dotychczas z kredek świecowych marka Crayola próbuje swych sił na rynku urodowym. Na razie produkty nowej linii Crayola Beauty pojawia się ekskluzywnie  na platformie ASOS.

30 maja została otwarta kolejna drogeria sieci, tym razem w Kolnie. Nowy sklep  znajduje się na ulicy Wojska Polskiego 44. Sieć konsekwentnie rozwija się, szukając lokalizacji o powierzchni sali sprzedaży 120-180 m2.

Strony

X