sieć handlowa

Brak rąk do pracy okazuje się jednym z poważniejszych problemów, jakie dotykają handlu w ostatnim czasie. Sieci detaliczne starają się przyciągać nowych pracowników podwyżkami płac, bonusami czy pakietami medycznymi. Teraz chcąc zapełnić wakaty proponują pracę seniorom.

Wzrasta zainteresowanie programami lojalnościowymi – obecnie ponad 40 proc. nabywców deklaruje, że zawsze lub często bierze w nich udział. Na przestrzeni ostatnich lat odsetek ten utrzymuje tendencję wzrostową. W porównaniu z rokiem 2014 wzrósł o 15 punktów procentowych. Instytut GfK przeanalizował, który z programów lojalnościowych okazał się najbardziej skuteczny.

Komisja Europejska przedstawiła projekt, mający chronić pozycję dostawców w ich kontaktach z sieciami handlowymi. Proponowane zmiany mają wzmocnić pozycję małych i średnich przedsiębiorstw wobec sieci detalicznych.

X