Tesco

Ponad tysiąc przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu znajdziemy w najnowszym raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Swoje miejsce w raporcie znalazła też sieć Tesco.

Tesco opublikowało wyniki finansowe za ostatni rok. Roczny zysk wzrósł o 28 proc. Poprawiono rentowność, a marża operacyjna grupy osiągnęła w drugiej połowie ubiegłego roku 3,0%.

Sieć Tesco promuje ananasy, będące owocami, których sprzedaż rośnie najszybciej w Wielkiej Brytanii, a popyt na nie nigdy nie był tak wysoki. Duża w tym zasługa uniwersalności produktu, można go spożywać zarówno osobno, jak i w deserach czy daniach głównych.

Trzy zwycięskie zespoły podzielą się grantami na realizację najlepszych projektów w konkursie „Tesco Poland Food Waste Reduction Challenge”. Nagrody w wysokości po 5 tys. zł trafią do zespołów Uniwersytetu SWPS oraz Politechniki Warszawskiej, który przygotował dwa projekty.

Aktywni mieszkańcy, instytucje i organizacje pozarządowe już po raz czwarty w ramach programu „Decydujesz, pomagamy”  otrzymają granty na realizację lokalnych projektów społecznych. Tesco  przekaże na ten cel aż 1 125 000 zł.

Jak poinformował brytyjski dziennik „Sunday Times” Tesco planuje stworzyć sieć dyskontów. Ruch ten ma poprawić sytuację firmy i pomóc w walce z niemieckimi dyskontami.

Tesco opublikowało wyniki za trzeci kwartał 2017 r. i okres bożonarodzeniowy. Grupa osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 0,6 proc. Pozytywny wynik zanotowano również na polskim rynku.

W jednym z warszawskich marketów sieci Tesco mają problem z wózkami. Klienci sąsiadującego osiedla po zakupach odstawiają wózki sklepowe dopiero pod budynkami, w których mieszkają. Sieć znalazła jednak sposób na zmianę nawyków części klientów.

W warszawskim Centrum Handlowym Gocław, w sobotę 9 grudnia miało miejsce charytatywne wydarzenie, w które włączyły się polskie gwiazdy: Paulina Krupińska, Mateusz Gessler, Kamila Szczawińska, Karolina Malinowska, Natalia Siwiec i Agnieszka Kaczorowska. Świąteczna Akcja Charytatywna miała na celu wesprzeć Fundację Tesco. Spotkanie poprowadziła Agnieszka Jastrzębska.

Tesco po raz trzeci wykorzystało swoją sieć sklepów, by wsłuchać się w głos lokalnych społeczności, w których funkcjonuje. W ramach programu „Decydujesz, pomagamy” przekaże 650 tys. zł organizacjom społecznym. 

Strony

X

Przeczytaj również