wino

winnica-poradnik-handlowca

Agencja Rynku Rolnego opublikowała dane dotyczące kondycji polskiego sektora winiarskiego. Wynika z nich, jak rozwijał się on w ciągu ostatnich lat. Przedstawiono informacje na temat wszystkich najważniejszych kwestii określających sytuację na rynku. 

Targi Wina i Oliwy Warszawa 2017
Data wydarzenia: 
2017-10-27

Targi Wina i Oliwy Warszawa 2017 zgromadzą około 350 wystawców z całego świata. To znakomita okazja dla dystrybutorów oraz miłośników wina i oliwy do zapoznania się z obowiązującymi trendami.

Sezon letni w branży winiarskiej od kilku lat należał do dwóch kategorii - cydrów i lekkich win musujących. W zeszłym roku cydr zanotował spadek dynamiki wzrostu sprzedaży, na prowadzenie wysunęło się natomiast prosecco. Z czego wynikała ta zmiana? Eksperci ze Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa prognozują jak będzie kształtował się rynek na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy i zdradzają jakie nowości produktowe pojawią się na półkach sklepowych.

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa - organizacja reprezentująca branżę winiarską, odniosła się do kwestii systemu oznaczania wina znakami akcyzy. 

Przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na obrót hurtowy wyrobami winiarskimi o zawartości alkoholu do 18% są zobowiązani do złożenia deklaracji o zapasach win lub moszczów winogronowych (stan na 31 lipca br.) Termin składania deklaracji upływa w Agencji Rynku Rolnego 31 sierpnia 2016 r. Nie złożenie deklaracji w terminie podlega sankcjom.

W dniach 04-06 listopada br. odbędzie się w Krakowie kolejna edycja Międzynarodowych Targów Wina ENOEXPO®. To jedyne w Polsce cykliczne spotkanie winiarzy z różnych stron świata zainteresowanych dystrybucją wina w naszym kraju.

Sprzedaż win w Polsce rośnie. Z raportu KPMG wynika, że już co dziesiąta złotówka wydana na alkohol przypada właśnie na wina. Najczęściej kupowane są trunki do 30 zł za butelkę, coraz częściej wytrawne i półwytrawne, a nie deserowe jak kilka lat temu. Rocznie Polak wypija 7 litrów wina, w tym 3,5 litra wina gronowego. Spożycie w krajach winiarskich jest kilkukrotnie większe.

W 2013 r. Polacy kupili 142,5 mln l win gronowych (spokojnych i musujących) o wartości 2,6 mld zł – ilościowo o 56% więcej niż w 2004 roku. O połowę wolniej z kolei rozwija się rynek win wzmacnianych i wermutów, który w 2013 r. osiągnął wolumen 30,5 mln l oraz wartość 0,9 mld zł. Na wina przypada już blisko 9% wydatków Polaków na napoje alkoholowe.

W Zamku Książąt Sułkowskich w Bielsku Białej podczas Gali finałowej 3. edycji Festiwalu Neo Fashion Jamboree odbyła się premierowa prezentacja Fanaberi – linii win będących mariażem temperamentnego, hiszpańskiego wina z aromatycznym granatem.

W ramach struktury Grupy Eurocash rusza nowatorski projekt sieci dostosowanych do potrzeb polskich konsumentów półek sklepowych pod nazwą „Faktoria Win”. Zespół Faktorii, za cel stawia sobie zmianę handlu winem w Polsce na lepsze. Koncept opiera się na podziale win ze względu na konkretne okazje, dla których dedykowane są poszczególne marki. Półki Faktorii dostępne są już w kilkuset sklepach na terenie całej Polski.

Strony

X