Agnieszka Kępińska, Rzecznik prasowy Mondelez Polska

Wywiady

Agnieszka Kępińska, Rzecznik prasowy Mondelez Polska

02 sierpnia 2017

„Poradnik Handlowca”: Mondelēz International uruchomił właśnie Centrum Badań, Rozwoju i Jakości w Bielanach Wrocławskich. Jakie znaczenie w kreowaniu nowych produktów na polski rynek będzie miało Centrum?

Agnieszka Kępińska: Centrum Badań, Rozwoju i Jakości jest jednym z 3 w Europie i 9 na świecie ośrodków badawczo-rozwojowych w strukturze Mondelēz International. To ważna inwestycja, warta niemal 17 mln dolarów. Naszym celem jest wprowadzanie innowacji w zakresie produktowym i technologicznym dla dwóch głównych kategorii, w których Mondelēz jest liderem – ciastek i czekolady. Tu będą powstawały nowe warianty produktów – Milki czy Oreo – które będą sprzedawane nie tylko na rynku polskim czy europejskim, ale także, mamy nadzieję, na rynkach światowych. W Centrum pracujemy też nad innowacjami w zakresie opakowań, ponieważ wiemy, że to wygląd i format produktu w dużej mierze decyduje o zakupie. Umożliwi nam to zaplecze technologiczne, kuchnie sensoryczne, laboratoria czy przestrzeń do prowadzenia badań focusowych. Dlatego jesteśmy pewni, że w zakresie innowacji, nowych formatów i smaków takich marek jak Milka czy Oreo, nadal będziemy zaskakiwać naszych obecnych konsumentów i pozyskiwać nowych.

Jakie działania promocyjne w ostatnim czasie podejmuje firma Mondelēz?

Mondelēz International w Polsce nieustannie zaskakuje konsumentów, chociażby poprzez wprowadzanie nowych produktów – w tym roku zaproponowaliśmy nowe warianty batonów i wafli Milka, np. baton Milka & Strawberry – połączenie mlecznej czekolady z nadzieniem o smaku truskawkowym i chrupkami pszennymi. Regularnie organizujemy także promocje w punktach sprzedaży, konkursy, a część działań prowadzimy również w mediach społecznościowych. Przykładem ostatnich, bardzo udanych naszych działań była promocja prowadzona dla ciasteczek Lubisie – za zakup 5 sztuk ciastek można było otrzymać jeden z gadżetów „Małego Odkrywcy” – lornetkę, lupę albo peryskop. Konsumentom bardzo spodobało się, że zachęcamy do aktywnego spędzania czasu z dziećmi podczas wakacji. Planujemy również kolejne aktywacje, także dla innych naszych marek.

Jak, z Państwa obserwacji, zmieniają się upodobania Polaków w kwestii słodyczy? Czy różnimy się znacznie w tym zakresie od innych nacji?

Jako lider na rynku słodyczy w Polsce bardzo uważnie obserwujemy trendy, staramy się na nie odpowiadać, a także je wyprzedzać. Polacy, podobnie jak konsumenci zagraniczni, chętnie sięgają po nowe smaki czy formaty swoich ulubionych przekąsek. Przykładem takiej nowości, która została bardzo dobrze przyjęta przez konsumentów jest Oreo Thin & Crispy. Dzisiejszy konsument jest coraz bardziej wyedukowany, częściej zwraca uwagę na wartości odżywcze, niestandardowe połączenia smaków czy format opakowania. Jednocześnie niezmiennie jest wierny markom, które zna i ceni za ich smak i jakość, jak Prince Polo czy Delicje. Co ciekawe, Niemcy czy Norwegowie zdecydowanie bardziej wolą czekoladę. Przeciętny Europejczyk zjada jej ok. 8 kg rocznie, a Polak – 3,7 kg. Dlatego polski rynek jest bardzo perspektywiczny i mamy nadzieję w pełni wykorzystać potencjał Centrum Badań, Rozwoju i Jakości w Bielanach Wrocławskich.