Jesteś tutaj

Aleksandra Szemik-Duda, Category Manager Z.T. Bielmar

„Poradnik Handlowca”: Stałą tendencją ostatnich lat jest trend prozdrowotny i eko, za którym poszły zmiany w ofercie producentów tłuszczów, chcących nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami Polaków, coraz bardziej wyedukowanych kulinarnie i zdrowotnie. Jak te trendy zmodyfikowały ofertę Zakładów Tłuszczowych „Bielmar”?

Aleksandra Szemik-Duda: Na bieżąco śledzimy potrzeby rynku i staramy się odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na swoją codzienną dietę. Świadomość w tym obszarze stale wzrasta. Następuje wyraźna zmiana w nawykach żywieniowych Polaków, którzy systematycznie eliminują z diety tłuszcze zwierzęce na rzecz roślinnych. Znacząco wzrosła również wiedza o przeznaczeniu poszczególnych rodzajów tłuszczu oraz o ich właściwościach odżywczych. Dla wielu konsumentów aspekt zdrowotny zyskał na znaczeniu. Wszystkie nasze produkty wytwarzane są na bazie oleju rzepakowego, co oznacza, że zawierają kwasy Omega 3 i Omega 6. Nasz najnowszy produkt, skierowany do osób świadomych, jak ważne jest zdrowe odżywianie, to FITHIA do smarowania oraz FITHIA oleje rzepakowe z dodatkiem olejów tłoczonych na zimno.

Czy polscy konsumenci, realizując zakupy w kategorii tłuszczów, wykazują wysokie przywiązanie do kupowanych marek?

Konsumenci wykazują wysokie przywiązanie do znanych przez siebie marek. Wieloletnia tradycja produkcji, polskie pochodzenie składników czy zawartość tłuszczu, stają się czynnikami przesądzającymi o decyzji zakupowej. Należy również pamiętać, że kupujący nauczyli się dokonywać świadomych wyborów. To prawda, że zawsze będzie grupa, dla której atrakcyjna cena będzie priorytetem podczas zakupów, lecz wymagający odbiorcy coraz większą wagę przywiązują do wartości dodanych, jakie niosą ze sobą renomowane marki. W przypadku oferty Z.T. Bielmar, której flagowe produkty, jak chociażby margaryna Palma w złotym opakowaniu są na rynku od niemal 40 lat, ważną rolę odgrywa także aspekt emocjonalny. Konsumenci sięgają po produkty, które pamiętają z rodzinnego domu i kojarzą z doskonałymi, domowymi wypiekami mamy bądź babci. Nie można także zapominać, że kluczem do efektywnej sprzedaży jest przede wszystkim szeroka dystrybucja, dlatego w równym stopniu staramy się być obecni z naszą ofertą w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym.

Tłuszcze to podstawowy asortyment kupowany pod kątem przygotowania potraw i wypieków świątecznych. Jaką strategię marketingową przyjęła firma Zakłady Tłuszczowe „Bielmar” przed tegoroczną Wielkanocą?

Jak co roku planujemy kampanię reklamową w okresie przedświątecznym. Marka Palma będzie obecna w telewizji i Internecie. Nie zabraknie nas w prasie, ani w mediach społecznościowych. Przygotowujemy bardzo silną, wyróżniającą komunikację, która na pewno wpłynie na pozytywny wizerunek marki w odbiorze konsumentów. Wiemy, jak ważne jest wsparcie produktu w sklepach, dlatego planujemy szerokie działania promocyjne w punktach sprzedaży. Tak szerokie podejście do planów wsparcia sprzedaży daje nam silny punkt wyjścia w okresie okołoświątecznym.

Dziękujemy za rozmowę.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Nasze cele na najbliższe lata to dalszy dynamiczny rozwój oparty na budowaniu relacji oraz doradztwie sprzedażowym - nie tylko w obszarze współpracy z sieciami handlowymi, lecz również hurtowniami spożywczymi oraz niezależnymi detalistami.

Naszym celem w 2014 r. jest dalsze umacnianie marki Delecta jako kluczowego dostawcy deserów w proszku, mieszanek ciast oraz przypraw i dodatków do pieczenia. Konsekwentnie będziemy wspierać kategorię mieszanek ciast, w której konsumenci poszukują nowości, inspiracji oraz łatwych do zastosowania rozwiązań.

Więcej w kategorii

2017-10-04
Justyna Kiełkowska, Marketing Manager Lakma Strefa
Wywiady Poradnika Handlowca
2017-10-02
Joanna Fijałkowska, Trade Marketing Manager TEEKANNE POLSKA
Wywiady Poradnika Handlowca
2017-09-06
Tadeusz Czarniecki, Dyrektor Marketingu Wawel
Wywiady Poradnika Handlowca
X

Przeczytaj również