Jesteś tutaj

Andrzej Odzioba, Dyrektor sprzedaży w firmie McCormick Polska S.A.

„Poradnik Handlowca”: Wszystko wskazuje na to, że rynek przypraw ma dobre perspektywy. Gotowanie stało się ostatnio modne, jest popularyzowane przez liczne programy kulinarne. Czy ten trend znacząco przekłada się na wzrost zainteresowania kategorią przypraw?

Andrzej Odzioba: W zeszłym roku rynek przypraw, włączając w to przyprawy uniwersalne, jednorodne, mieszanki, marynaty i panierki był wart ok. 1,17 mld zł (Nielsen, wartość sprzedaży, grudzień 2015 – listopad 2016) i ciągle rośnie. Przy czym największe znaczenie dla rozwoju tej kategorii ma sprzedaż przypraw jednorodnych i mieszanek, która odznacza się największą dynamiką. Z pewnością moda na gotowanie sprzyja rozwojowi tej kategorii, ale to nie jedyny czynnik wpływający na rozwój.

Przed Świętami Wielkanocnymi znacząco wzrośnie sprzedaż przypraw. W jaki sposób McCormick marketingowo wesprze w tym okresie swoje produkty na terenie placówek handlowych?

Na najbliższe święta przygotowaliśmy specjalne ekspozytory ofertowe, dzięki którym w łatwy sposób można w sklepie eksponować produkty z oferty wielkanocnej i ułatwić wybór kupującym. Produkty wchodzące w skład ekspozytora dobraliśmy pod kątem najlepszej rotacji w danym okresie, są to m.in. przyprawy jednorodne KAMIS takie, jak: majeranek, liście laurowe, papryka słodka, ziele angielskie, pieprz czarny; oraz mieszanki przypraw: Marynata staropolska do mięs KAMIS, Przyprawa do sernika i mas serowych KAMIS, Przyprawa do mięsa mielonego KAMIS czy Przyprawa do flaków KAMIS. Polecamy również nasze sprawdzone połączenia – mieszanki przypraw takie, jak: Przyprawa do żurku i barszczu białego Kamis. Według nas na wielkanocnym stole nie może też zabraknąć musztardy Kamis – sarepskiej i chrzanowej. Nasi przedstawiciele handlowi są też doskonale przygotowani do tego, aby wspólnie z właścicielami i pracownikami sklepów detalicznych opracować sezonowe akcje promocyjne oraz doradzić w zakresie ułożenia produktów na półce i rozmieszczenia oferty wielkanocnej w sklepie.

Czy polscy konsumenci wykorzystują w pełni potencjał Waszych przypraw w postaci gotowych mieszanek, dedykowanych różnym potrawom mięsnym? Które z propozycji można z powodzeniem wykorzystać do popularnych wielkanocnych potraw?

Obserwujemy, że sprzedaż mieszanek w dalszym ciągu rośnie z roku na rok. Gotowe mieszanki ziół i przypraw pozwalają przyprawić dania, do których trudno samemu dobrać odpowiedni zestaw przypraw i gwarantują niezmiennie doskonały smak i aromat ulubionych dań, które często goszczą w domowym menu. KAMIS również rozwija tę kategorię – w styczniu na rynku znalazły się nasze nowe przyprawy uniwersalne do różnych rodzajów mięs: Przyprawa do mięs pikantna i staropolska, przyprawa do karkówki, do kurczaka KAMIS. Wszystkie doskonale pasują do wielkanocnych pieczeni i doskonale podkreślą smak i aromat świątecznych dań mięsnych. Dodatkowo polecamy z naszej dotychczasowej oferty mieszanki przypraw KAMIS: Schab pieczony z żurawiną, Pasztet Szlachecki z Pieca i Szynka Domowa z Jałowcem KAMIS.

Dziękujemy za rozmowę.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Początek roku był dla naszych produktów bardzo dobry. Odnotowujemy duże wzrosty na paluszkach, precelkach, chipsach, orzeszkach, popcornie, a także na niedawno wprowadzonych krakersach. Nie wyróżniamy jednego produktu. Marka Beskidzkie staje się synonimem słonych przekąsek i to właśnie w nią inwestujemy.

Wzrost zainteresowania piwami z browarów regionalnych to zjawisko pozytywne, które przekłada się na zwiększoną sprzedaż większości browarów. Sytuacja, w której konsument ma większy wybór pozytywnie wpływa na możliwości małych niezależnych browarów.

Więcej w kategorii

2017-08-02
Agnieszka Kępińska, Rzecznik prasowy Mondelez Polska
Wywiady Poradnika Handlowca
2017-08-02
Bartosz Woźnicki, Head of Trade Marketing Tchibo Warszawa
Wywiady Poradnika Handlowca
2017-06-13
Maria Miśkiewicz, Trade Marketing Manager Kraft Heinz
Wywiady Poradnika Handlowca
2017-06-13
Zofia Kot-Rżanek, Brand Development Soraya
Wywiady Poradnika Handlowca
X