Anna Telakowiec, Dyrektor Marketingu, Bonduelle Polska i Kraje Bałtyckie

Wywiady

Anna Telakowiec, Dyrektor Marketingu, Bonduelle Polska i Kraje Bałtyckie

02 listopada 2015

„Poradnik Handlowca”: W jakich grupach produktowych firma Bonduelle Polska widzi największy potencjał wzrostu i w jakich warto rozszerzać asortyment w sklepach?

Anna Telakowiec: Produkty Bonduelle są obecne w Polsce od 23 lat. W tym czasie zbudowaliśmy pozycję markowego lidera rynku warzyw apertyzowanych. Dzisiaj misją Bonduelle w Polsce jest przede wszystkim promowanie jedzenia warzyw dla przyjemności i dla zdrowia. Konsumpcja warzyw w Polsce z roku na rok wzrasta – także jako sprzedaż warzyw w puszkach i mrożonkach, co jest dobrym sygnałem dla handlu. Odpowiedzią ze strony Bonduelle na rosnące oczekiwania konsumentów jest rozszerzana gama innowacyjnych produktów wprowadzanych co roku na rynek, takich jak mała poręczna „puszka na raz”, fasole i groszek w puszce „przygotowane na parze”, gama warzyw „już przygotowanych” na parze w mrożonce, z których, dzięki unikalnej technologii zastosowanej przy blanszowaniu warzyw w naszej fabryce w Gniewkowie na Kujawach, można już w czasie 3 minut przygotować zdrowy i smaczny dodatek do obiadu. Warzywa Bonduelle wg naszych konsumentek wyróżniają się kolorem, jędrnością i aromatem. Handlowcom dają wzrost wartości tzw. koszyka zakupowego – większy obrót i większa marża jednostkowa oraz zaspokojenie potrzeb bardziej wymagających klientów.

Trendy popularyzujące zdrową żywność nie są obce firmie Bonduelle. Warzywa Bio, czy „Już Przygotowane na Parze” idealnie wpisują się w te tendencje. Czy zauważalnie rośnie zainteresowanie konsumentów tą formą produktów?

Widać, że Polacy coraz chętniej sięgają po produkty ekologiczne i naturalne zachowujące maksimum swoich wartości. Bonduelle znane jest z tzw. proekologicznych upraw warzyw, w tym także upraw w Polsce. Produkty Bonduelle to dla konsumenta gwarancja stałej, niezmiennej i zawsze kontrolowanej najwyższej jakości produktów. Nasze produkty są bezpieczne, ponieważ kontrolujemy ich powstanie od samego początku, a więc od ziarna aż po zbiór, przetworzenie oraz także po produkcji. Jesteśmy w stanie na każdym etapie zidentyfikować pochodzenie każdej puszki naszego produktu. Zatrudniamy fachowców w działach badań oraz rozwoju produktów, tak, aby stworzone przez nas produkty były zdrowe, smaczne i bezpieczne. Dziś produkty BIO to rynek nadal niszowy w Polsce, zdecydowanie mniejszy niż w Europie Zachodniej, jednak jest to rynek dynamicznie rosnący, z dużym potencjałem dalszego rozwoju. Wzrost sprzedaży wynikać będzie m.in. z rozszerzającej się oferty i dystrybucji. Bonduelle w Polsce wprowadziło na rynek kukurydzę i groszek BIO –produkty dostępne w tej kategorii w tzw. masowej dystrybucji i muszę przyznać, iż cieszą się popularnością. Także linia produktów „Już Przygotowanych na Parze” w puszce i mrożonce – produkty przygotowane w fabrykach Bonduelle w unikalnej technologii, odpowiadają na rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące zdrowej żywności.

Bonduelle rozbudowuje swoją gamę dań gotowych, oferując polskim konsumentom potrawy z różnych zakątków świata. W tej grupie produktów działa jednak wielu konkurentów. Dzięki jakim działaniom firma zamierza przekonać konsumentów do wyboru produktów z portfolio Bonduelle?

Na naszym rynku rośnie zapotrzebowanie na zdrowe produkty, które można szybko przygotować w domu. Równie ważnym trendem jest zainteresowanie żywnością pozbawioną sztucznych dodatków. Polacy otwarci są na pomysły kulinarne z innych stron świata. Popularność zyskują dania inspirowane kuchnią włoską, meksykańską czy indyjską. Odpowiedzią na te trendy jest gama fasol w sosach dostępnych w puszkach i słoikach, które pozwalają na szybkie przygotowanie ciekawych dań mogących urozmaicić codzienne posiłki, takich jak meksykańskie chilli con carne, indyjskie curry, amerykańska fasolka barbecue i inne. Dzisiaj są to unikalne produkty, wspierane przez Bonduelle m.in. degustacjami w sklepach czy informacjami w internecie. Sukcesywnie rozszerzamy też dystrybucję, bo warto tę kategorię ‒ budującą wartość koszyka zakupowego ‒ mieć w sklepie.

Dziękujemy za rozmowę.