Jesteś tutaj

Arkadiusz Zalewski, Krajowy Kierownik ds. Sprzedaży Hurtowej Zielona Budka (Mielec) Sp. z o.o.

„Poradnik Handlowca”: Jakie formy wsparcia marketingowego swoich produktów Zielona Budka stosuje w placówkach handlowych?

Arkadiusz Zalewski: Zrozumienie procesu zakupu przez konsumenta stanowi podstawę do wszelkich działań. Dokonanie wyboru produktu zajmuje konsumentowi kilka sekund i jeżeli nasze lody są niewidoczne, tracimy sprzedaż. Aż 70-80% konsumentów kupuje pod wpływem impulsu. Dlatego w tym roku koncentrujemy się na kilku obszarach: budowanie powierzchni sprzedaży, lokalizacja, asortyment oraz wizualizacja. Ten ostatni jest najbardziej widoczny, to wszelkiego rodzaju materiały POS, komunikatory o asortymencie i cenie produktu. Dużo pracujemy nad właściwą ekspozycją i umiejscowieniem w sklepie zamrażarki, która stanowi najważniejszy element gry rynkowej. Przebudowaliśmy w tym roku znacząco nasz asortyment, wprowadzając m.in. nową linię lodów 500 ml i 1000 ml. Z jednej strony musimy zadbać o ich dostępność, z drugiej zachęcić konsumenta do zakupu. Dlatego angażujemy się we wszelkiego typu środki przekazu dostępne w danej grupie sklepów: gazetki, plakaty, billboardy, czy lokalne radio i tv. Uruchamiamy właśnie na dużą skalę akcję z wafelkami. Klient przy zakupie naszych nowości otrzyma darmowe wafelki. Wszyscy uwielbiamy lody gałkowe i taką formę konsumpcji chcemy zaproponować do przyrządzenia w domu.

Dzieci to zawsze pewny klient w konsumpcji lodów. W jaki sposób firma Zielona Budka stara się dotrzeć do tej grupy konsumentów?

Jestem szczęśliwym ojcem trójki dzieci i faktycznie wszystkie wręcz pochłaniają ogromne ilości lodów. Przyznać muszę, że są dość krytyczne i mają jasno określony gust. Zarazem są podatne na bodźce zewnętrzne, zwracają uwagę na opakowanie, łatwo ulegają sugestii reklamy. Dlatego nie wystarczy zapakować zwykłego loda śmietankowego w beznamiętne opakowanie. Oprócz dotychczasowej oferty lodów z rodziny Muuucia przygotowaliśmy na ten sezon specjalną linię smaków właśnie dla najmłodszych, o smaku waty cukrowej i gumy balonowej. Otrzymały one bardzo ciekawą, spójną dla obu lodów szatę graficzną, która wyróżnia się spośród pozostałych opakowań.

Jaka forma lodów impulsowych z waszego portfolio cieszy się największą popularnością wśród konsumentów: na patyku, rożki, tzw. kanapki czy w kubku?

Od dawna Polacy najchętniej kupują lody na patyku i ta grupa stanowi największy udział spośród całej grupy lodów impulsowych. W tym segmencie występuje zarazem największa konkurencyjność. Oferta na rynku jest bardzo bogata i każdego roku praktycznie wszyscy producenci starają się zaskoczyć czymś nowym. Nie inaczej jest w przypadku Zielonej Budki. Przygotowaliśmy innowacyjne produkty, m.in. lody sorbetowe na patyku. Innowacyjne nie tylko w smaku i mixie, ale również pod względem wizualizacji opakowania. Pierwsze wyniki sprzedaży pokazują, że trafiliśmy w gust konsumentów, którzy chętnie po nie sięgają. Charakteryzują się niską zawartością kalorii, co może być nowym trendem w tej grupie produktów.

Dziękujemy za rozmowę.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jestem uzależniony od sportu. Uprawiając zawodowo sport przez kilkanaście lat, nawet po zakończeniu kariery, nie można tak po prostu przestać być aktywnym. Codziennie biegam po kilka kilometrów, co jakiś czas biorę udział w maratonach.

Od początku istnienia posiadamy te same, znane i lubiane przez konsumentów marki, które umocniły się z biegiem lat. Marki MANHATTAN, CORTINA czy KAKTUS mają silną pozycję, są obecne w świadomości konsumenta i na pewno jeszcze nie raz zaskoczą swoimi wynikami.

Więcej w kategorii

X