Jesteś tutaj

Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska

Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska

„Poradnik Handlowca”: Jakie działania promocyjne w ostatnim czasie podejmuje firma Hochland?

Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska: Ostatni czas jest dla Hochland Polska niezwykle aktywny. Trwa nowa kampania reklamowa „Almette – 100% naturalnych składników, 100% przyjemności”. Celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku Almette w 2 najważniejszych dla konsumenta aspektach – NATURALNOŚCI i PRZYJEMNOŚCI SMAKU. Kampania została zaplanowana w: TV, kinie, prasie, internecie, mediach społecznościowych oraz w punktach sprzedaży. Potrwa aż do sierpnia. Kampania telewizyjna to reklama w ponad 130 stacjach telewizyjnych, spot reklamowy zostanie wyemitowany ponad 43 000 razy, co zagwarantuje ponad 400 milionów kontaktów konsumenta z reklamą. Kampania w kinie obejmie dwie największe sieci kinowe: Multikino i Cinema City, w sumie 110 kin, 700 ekranów kinowych i ponad 3 miliony widzów Kampania w Internecie to 250 milionów odsłon na 550 największych portalach, ponad 5 milionów odsłon na Facebooku i 3,5 miliona wyświetleń reklamy w VOD (Video w internecie). Z kolei działania w punktach sprzedaży obejmują branding wózków zakupowych, materiały przy półce (shelfstoppery, tacki etc.), moduły aranżowane, promocje „buy&get”. W ramach działań PR zaplanowano reklamę w prasie oraz informacje prasowe do dziennikarzy. Jednocześnie do rodziny puszystych serków Almette dołączyły dwa nowe, wyjątkowe smaki: Almette z rzodkiewkami oraz Almette ze szpinakiem i czosnkiem. To propozycja dla miłośników puszystych serków twarogowych i świeżych warzyw, a zarazem lekkich i zdrowych posiłków. Nowe smaki Almette już trafiają na półki sklepowe!

Pod hasłem „Hochland na Piątkę!” wystartowała wielka promocja konsumencka serów topionych Hochland. W ramach promocji każdy zakupiony ser topiony Hochland z promocyjną naklejką to gwarantowane 5 zł do wydania u partnerów promocji (Cinema City, home&you, Merlin.pl, SuperPharm). Promocja potrwa do 31 maja 2017. Strona www promocji: www.hochlandna5.pl. Ruszyło także mocne wsparcie komunikacyjne dla zaplanowanej promocji. Z reklamą telewizyjną dotrzemy do ponad 32 milionów widzów. Reklama w kinach daje nam zasięg pond 1,6 milionów widzów i obecność w 38 kinach największej sieci kin w Polsce Cinema City. W ramach kampanii radiowej spot radiowy emitowany będzie w 240 stacjach w całej Polsce (w tym w najpopularniejszych stacjach takich jak RMF FM czy Radio Zet). Spot radiowy zostanie wyemitowany ponad 4500 razy i dotrze do ok. 27 milionów słuchaczy> W przypadku internetu przewidziano kampanię reklamową na największych portalach w Polsce (m.in. Onet, Interia), w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube) oraz na VOD (Ipla, TVP player). Zaplanowano 80 mln wyświetleń reklam, ponad 5 mln wyświetleń naszych postów na Facebooku i ponad 2 mln wyświetleń spotu w VOD Trwają aktywności w punktach sprzedaży, w tym materiały POS w sieciach Carrefour i Tesco (shelfstopper, bramy, naklejki podłogowe) oraz działania PR.

W segmencie nabiałowym niezwykle ważne są nowe inwestycje w nowoczesne technologie produkcyjne. Jakimi nowymi inwestycjami może pochwalić się Hochland?

Jacek Wyrzykiewicz: To prawda, Hochland Polska także inwestuje w nowe technologie produkcyjne. Już w kwietniu startuje sprzedaż Nowego Hochland Kanapkowego. W nowym Hochland Kanapkowym optymalizacji uległy receptura i opakowanie. Nowa receptura zyskała bardzo wysokie oceny konsumentów, a pyszna i kremowa konsystencja jest wzbogacona wyrazistymi i intensywnymi składnikami. W ofercie można wybierać spośród sześciu wariantów, wśród których znalazły się najbardziej ulubione smaki: śmietankowy, z czosnkiem i ziołami, z ogórkiem i koperkiem, z prażoną cebulką, z szynką, ze szczypiorkiem. Także opakowania zyskały na atrakcyjności: są bardziej apetyczne i naturalne, wyższej jakości. Nowe opakowania wzorowo wyróżniają Nowy Hochland Kanapkowy w porównaniu z konkurencją. Mają też bardzo dobry i widoczny branding. To wszystko sprawia, że nasz nowy Hochland Kanapkowy to wyższa intencja zakupu i większa unikalność. Silne wsparcie marketingowe dla nowego Hochland Kanapkowego planowane jest już od początku czerwca. Do tego czasu powinno nastąpić pełne zatowarowanie handlu.

Firma stawia też na nowości produktowe. Zupełną nowością były na przykład „sery na gorąco”. Jak wyglądało wprowadzenie produktu na rynku?

Jacek Wyrzykiewicz: Aktywności, które towarzyszyły wprowadzeniu Hochland Na gorąco na rynek były wielopłaszczyznowe. Hochland „Na gorąco!” to oferta dla konsumentów ceniących wysoką jakość i doskonały smak, poszukujących pomysłów na smaczne i wygodne w przygotowaniu ciepłe posiłki. Nowa linia produktów odpowiada na istniejące potrzeby konsumentów. Hochland „Na gorąco!” na półce sklepowej wyróżnia się oryginalnym kartonowym opakowaniem. Nowa linia produktów jest dostępna w najbardziej popularnych wariantach smakowych: z szynką i pieczarkami, z pomidorami i ziołami oraz z salami i chili. Wprowadzeniu nowego produktu na rynek, tak jak wspomniałem wcześniej towarzyszyło szereg aktywności. Na początku w ramach rynkowej premiery produktu zorganizowaliśmy niezwykłą i bardzo atrakcyjną konferencję prasową dla mediów. Następnie plastry Hochland Na Gorąco! były intensywnie i wszechstronnie wspierane w różnych mediach. Ogólnopolska kampania obejmowała: telewizję (największe stacje TVP, TVN, Polsat oraz kanały tematyczne), internet, prasę, punkty sprzedaży oraz aktywności PR. S

Sery Hochland Na gorąco! zostały wyróżnione tytułem DOBRA MARKA 2016 – Jakość, Zaufanie, Renoma - w kategorii ODKRYCIE ROKU. Wyróżnienie to przyznawane jest najbardziej innowacyjnym, rozwojowym i najbardziej rozpoznawalnym markom obecnym na polskim rynku.

Z kolei na koniec ubiegłego roku wystartowaliśmy z zupełnie nową aktywnością. Był to foodtruck, który wyruszył w swoją charytatywną misję już na początku listopada. Przez dwa i pół miesiąca odwiedził 10 miejsc na terenie całej Polski (m. in. Poznań, Warszawa, Kraków, Łódź, Gdańsk) sprzedając kanapki Hochland Na gorąco! , z których dochód został przekazany Fundacji WOŚP, która w tym roku zbierała fundusze na rzecz ratowania życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorom.

Na opakowaniach Hochland Na gorąco znalazło się logo WOŚP. Podczas 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy, który odbył się w styczniu, Hochland przygotował specjalne strefy dla naszego foodtrucka, które znajdowały się we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku oraz na Placu Defilad w Warszawie. Każdy z odwiedzających, który przekazał dowolną kwotę na rzecz WOŚP mógł spróbować naszych kanapek. Podczas całego weekendu rozdaliśmy ponad 5000 szt. kanapek z naszymi serami Hochland na Gorąco!

Prowadzone przez Hochland Polska liczne działania marketingowe i sprzedażowe wzmacniają pozycję rynkową plastrów Hochland Na Gorąco!, a sam produkt zdobywa serca i podniebienia coraz większej grupy konsumentów! Znakomity produkt i przygotowane wsparcie przyniosły sukces nowemu produktowi i dynamiczne wzrosty sprzedażowe.

 

 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jestem uzależniony od sportu. Uprawiając zawodowo sport przez kilkanaście lat, nawet po zakończeniu kariery, nie można tak po prostu przestać być aktywnym. Codziennie biegam po kilka kilometrów, co jakiś czas biorę udział w maratonach.

Od początku istnienia posiadamy te same, znane i lubiane przez konsumentów marki, które umocniły się z biegiem lat. Marki MANHATTAN, CORTINA czy KAKTUS mają silną pozycję, są obecne w świadomości konsumenta i na pewno jeszcze nie raz zaskoczą swoimi wynikami.

Więcej w kategorii

2017-06-13
Maria Miśkiewicz, Trade Marketing Manager Kraft Heinz
Wywiady Poradnika Handlowca
2017-06-13
Zofia Kot-Rżanek, Brand Development Soraya
Wywiady Poradnika Handlowca
2017-06-05
Peter Knauer, prezes Hochland Polska
Wywiady Poradnika Handlowca
2017-04-05
Edyta Łuczyńska - Prezes Zarządu Indykpol Brand
Wywiady Poradnika Handlowca
X