Jesteś tutaj

Jerzy Hurnik, Dyrektor ds. Rozwoju, Handlu i Marketingu Virtu

„Poradnik Handlowca”: Czy budowa nowego zakładu Virtu to przysłowiowa „ucieczka firmy do przodu” spowodowana rosnącymi wymaganiami konkurencyjnego rynku oraz potrzebami konsumentów?

Jerzy Hurnik: Mogłoby się wydawać, że oferta, która liczy ponad 150 różnorodnych produktów, od klasycznych pierogów po egzotyczne dania kuchni świata – to wystarczająco dużo, by zaprzestać jej poszerzania. Jednak nie dla firmy, jaką jest Virtu – lidera pośród producentów dań gotowych w Polsce. Dopasowywanie produktów do bieżących potrzeb i oczekiwań klientów to kluczowy element naszej strategii rozwoju. Dlatego już wkrótce do bogatego asortymentu dań gotowych Virtu dołączą nowe dania. Ich produkcję i szybkie wdrożenie na rynek umożliwi nowy zakład produkcyjny. Zakład ma powierzchnię 15 tys. m2, co w połączeniu z obecnym zakładem da łącznie sumę 25 tys. m2. Wartość inwestycji to ponad 80 mln zł. Ważne dla lokalnego rynku pracy jest to, że zakład stworzy około 130 nowych miejsc pracy.

Czy w związku z tymi uwarunkowaniami nastąpiło widoczne poszerzenie Waszego portfolio? Które grupy produktów najwięcej skorzystają na nowej inwestycji?

Nowe zaplecze technologiczne oraz produkcyjne pozwoliło nam rozwinąć linie nowych produktów. Największym beneficjentem są produkty innowacyjne, które w planowanej formie nie występują jeszcze na naszym rynku. Jest to przede wszystkim Pizza – zarówno na cienkim cieście typu włoskiego, wypiekana w piecu kamiennym, jak również na grubym cieście PAN, w stylu amerykańskim. Ponadto planujemy poszerzyć ofertę o nowe dania z popularnej serii Smaki Świata, produkty wegańskie oraz produkty z kategorii convenience. Poszerzenie asortymentu stanie się możliwe dzięki w pełni zautomatyzowanym liniom produkcyjnym i nowemu systemowi pakująco-magazynowemu. Linie technologiczne zostaną wyposażone w systemy dozowania wagowego i objętościowego. Takie rozwiązania w znacznym stopniu usprawnią proces produkcyjny. Ważną częścią kompleksu produkcyjnego jest także laboratorium zakładowe. Jego powstanie umożliwi nam jeszcze lepszą kontrolę jakości procesów produkcyjnych oraz przeprowadzanie badań prorozwojowych dla produktów.

Dania kuchni polskiej czy kuchnie świata, który kierunek rozwoju w przypadku Virtu ma większe perspektywy?

W ciągu 25 lat udało nam się zbudować silną, rozpoznawalną i cenioną markę. Zdobycie pozycji lidera nie byłoby możliwe, gdyby nie konsekwentnie realizowana w ostatnich latach strategia „ułatwiania życia”. To ona nakazuje nam obserwować zmieniające się trendy żywieniowe. Największym uznaniem konsumentów na dzień dzisiejszy, wciąż cieszy się tradycyjna kuchnia polska. Konsumenci szukają poczucia bezpieczeństwa płynącego z tradycyjnych receptur, smaków i form. Dlatego tak popularne są nasze pierogi, kluski czy krokiety. Jednocześnie rośnie zainteresowanie smakami świata. Próbowanie nowych dań, często egzotycznych, staje się ulubionym zajęciem konsumentów. Aż 58% Polaków deklaruje miłość do kuchni włoskiej, co stawia ją na pierwszym miejscu wśród preferowanych smaków świata. Odpowiadając na potrzeby klientów, Virtu nieustannie rozwija swoje portfolio o nowe produkty z kategorii kuchni świata, które są proste i szybkie w przygotowaniu, spełniając zapotrzebowania określonych grup społecznych.

W jaki sposób demografia i związane z nią modele konsumpcji wpływają na kształt Waszej oferty? Czy rynek dań convenience dla zabieganych konsumentów to propozycja na lata i nie zagrozi jej oferta taniej gastronomii?

Convenience food jest siłą napędową rynku dań gotowych. Klientów interesują posiłki łatwe i wygodne w przygotowaniu. Sama wygoda jednak nie wystarcza. Liczy się również skład i jakość dań, szczególnie tych zawierających mięso. Branża reaguje na zmieniające się oczekiwania konsumentów. Świadczy o tym wzrastająca liczba nowych smaków, gramatur czy praktycznych opakowań. Produkty Virtu wyróżniają się wysoką jakością i krótkim czasem przygotowania. Te dwa elementy określają przyszłość rynku i właśnie na nich zamierzamy się skoncentrować. Segment dań gotowych ma w Polsce duże możliwości rozwoju. Rośnie sprzedaż i liczba nabywców. Już wkrótce asortyment dań gotowych będzie u nas tak różnorodny, jak na zachodzie Europy. Różnice znikną, gdyż nad Wisłą upowszechnia się zachodni model życia.

Segment dań gotowych to duże wyzwanie w zakresie opakowań, gwarantujących bezpieczeństwo produktu oraz wygodę stosowania. W jakim stopniu Virtu spełnia oczekiwania rynku?

Opakowania naszych dań gotowych podążają z duchem czasu. Są nie tylko maksymalnie poręczne i trwałe, ale co najważniejsze, dbając o wygodę klienta i jego oczekiwania związane z szybkim przygotowaniem produktu do spożycia, część naszych opakowań przystosowana jest do odgrzewania w kuchence mikrofalowej czy piekarniku. Rodzaje opakowań dobrane są w zależności od specyfiki produktu, a materiały, z których są wykonane, spełniają wszelkie wymagania krajowe oraz unijne. Nasze produkty pakowane są w modyfikowanej atmosferze, polegającej na usunięciu tlenu z opakowania i zastąpieniu go mieszaniną odpowiednich gazów ochronnych. Taka metoda pakowania zapewnia utrzymanie świeżości produktu w całym okresie jego przechowywania.

Dziękujemy za rozmowę.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Moją „bronią” na dyskonty jest zwiększenie oferty produktów, które tam są niedostępne, a które mają ustaloną markę wśród lokalnych klientów.

Hochland to marka, która zbudowała swoją silną pozycję rynkową i zaufanie konsumentów dwiema wyróżnialnymi cechami: smakiem i praktycznością.

Więcej w kategorii

2018-04-03
Adam Mokrysz, Prezes Zarządu Mokate SA
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-02-22
Do przyjaciół handlowców!
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-01-31
Jiři Vlasák, Prezes Zarządu Hoop Polska
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-01-04
Luigi Lazzareschi, CEO Sofidel Group
Wywiady Poradnika Handlowca
X

Przeczytaj również