Monika Rucka, National Key Account Manager Karlovarské minerální vody, a.s.

Wywiady

Monika Rucka, National Key Account Manager Karlovarské minerální vody, a.s.

01 kwietnia 2015

„Poradnik Handlowca”: Z czego wynika wyjątkowość wody Magnesia?

Monika Rucka: Sukces Magnesii wynika z jej wyjątkowego składu. Król życia-magnez, w naturalnej postaci zawarty w Magnesii, skutecznie uzupełnia dietę naszych konsumentów, a z uwagi na rosnący popyt na wody funkcjonalne, których Magnesia jest cenionym graczem, poprawia rentowność businesów naszych partnerów handlowych. Podążając za trendami rynkowymi, chcąc być częścią tej wyjątkowo szybko rozwijającej się kategorii, coraz więcej producentów pozwala sobie na modyfikację swoich produktów i wzbogaca je pożądanymi przez rynek minerałami. Produkty te nazywane są „napojami”, zaś najczęściej używane wzbogacacze, takie jak magnez czy wapń, mocno komunikowane na etykiecie w samej nazwie produktu często na pierwszy rzut oka wprowadzają w błąd konsumenta. Śledzimy te działania i badamy zachowania klientów. Z wielką przyjemnością obserwujemy wzrost świadomości polskiego konsumenta i fakt, iż coraz częściej sięga on po Magnesię − naturalną wodę mineralną o wysokiej zawartości magnezu, co motywuje nas do aktywniejszego działania na tym rynku.

Poprzez jakiego typu działania promujecie swój produkt w placówkach handlowych?

Stawiamy na edukację. Klient lubi wiedzieć, co kupuje. Podejmowanie świadomych wyborów zakupowych buduje lojalność klienta wobec produktu. Stawiamy na komunikację „naturalnej zawartości magnezu” w wodzie. Widoczne to jest na przekładkach pakietowych, zawieszkach czy nietuzinkowych ekspozyturach, które właśnie zaczęliśmy eksponować w punktach sprzedaży. Dużą uwagę poświęcamy komunikowaniu parametrów zapotrzebowania na magnez w rozbiciu na poszczególne grupy ludności, uwzględniając przy tym preferencje zakupowe Polaków. Nie zapominamy również o obsłudze sklepów − o ludziach, którzy zarządzają operacyjnie półką sklepową. Wspomagany ich codzienną pracę planerami, czyli drobnymi POS-ami.

Do oferty marki Magnesia wprowadziliście również warianty smakowe. Na jakiej zasadzie dokonywaliście wyboru smaków? Czy liczycie, że sprawdzą się one na polskim rynku?

Rzeczywiście odświeżyliśmy linię smakową. Badania konsumenckie potwierdziły preferencje smakowe Polaków i na ich bazie powstała linia RED. Dotychczasowy design butelki przybrał barwę czerwonych owoców. Uwielbiane przez Polaków, popularne w naszym kraju owoce, wzbogaciły swym smakiem naturalną wodę mineralną Magnesia, tworząc niepowtarzalny smak. Produkty te nie zawierają barwników ani słodzików. Konsekwentnie trzymamy się naturalnych rozwiązań i do słodzenia używamy cukru. Z uwagi na specyficzny skład szczycimy się tym, iż stworzyliśmy napój, który smakiem i składem najlepiej oddaje charakter wody mineralnej o delikatnym, owocowym posmaku. Sukces linii RED będziemy oceniać po sezonie.

Dziękujemy za rozmowę.