Piotr Kowalski, Członek zarządu, Dyrektor Ekonomiczny TZMO SA

Wywiady

Piotr Kowalski, Członek zarządu, Dyrektor Ekonomiczny TZMO SA

31 października 2014

Poradnik Handlowca: Jedną z marek TZMO jest marka Bella. Jakie mają Państwo wobec niej plany rozwoju?

Piotr Kowalski: Największe zmiany w ofercie produktowej dostrzegamy w segmencie wkładek higienicznych – jest to obecnie najbardziej dynamicznie rozwijający się segment w kategorii artykułów higienicznych dla kobiet. Coraz szersze grupy konsumentek doceniają komfort i zalety codziennego stosowania wkładek higienicznych, co przekłada się m.in. na regularny wzrost sprzedaży dużych opakowań, powyżej 20 sztuk. Bardzo istotnymi parametrami, nie tylko w segmencie podpasek, ale również wkładek higienicznych, są wysoka chłonność oraz neutralizacja intymnych zapachów. Tłumaczy to sukces wprowadzonej w II półroczu 2013 roku nowej linii podpasek i wkładek higienicznych Bella Herbs  – produktów wyjątkowo chłonnych, a jednocześnie przyjaznych dla delikatnej skóry okolic intymnych. Coraz więcej klientek świadomie wybiera wyroby wykonane z włókien naturalnych, w pełni oddychających – jak pokryte 100% bawełną wkładki higieniczne Bella Panty Intima. Oprócz wymienionych wyżej produktów, w 2015 roku planujemy dalej udoskonalać  i wspierać nasz flagowy asortyment, czyli podpaski higieniczne Bella Perfecta.

Które z Państwa marek i produktów mogą liczyć w najbliższym czasie na największe wsparcie marketingowe?

Grupa TZMO to ponad 30 marek. Wsparcie marketingowe realizujemy konsekwentnie dla wszystkich z nich. Obecność naszych produktów na 80 rynkach skłania nas do dywersyfikacji działań w zależności od specyfiki rynku i produktu. Do Grupy TZMO należą takie marki jak Bella (artykuły higieny kobiecej), Happy (pieluszki i kosmetyki do pielęgnacji niemowląt i dzieci), Eva Natura i Kanion (kosmetyki dla kobiet i mężczyzn), Matopat (wyroby medyczne), Citonet (kompleksowa obsługa szpitali). Docieramy do naszych klientów nie tylko poprzez standardowe kanały komunikacji i reklamę telewizyjną, radiową czy prasową, ale również poprzez wzmacniające przekaz reklamowy niestandardowe narzędzia komunikacyjne, takie jak media społecznościowe. Warto w tym miejscu zaprosić klientów na nasz profil www.facebook.com/tzmo.global oraz na stronę internetową www.tzmo-global.com. To również w Internecie działa Happytv.pl – pierwsza internetowa telewizja dla rodziców.

Działania marketingowe to tylko część wsparcia dla marek. TZMO SA łączy ze sobą działalność ekonomiczną z odpowiedzialnością społeczną biznesu. Stąd obecność marki Bella jako sponsora tytularnego na festiwalu światła Bella Skyway czy organizacja międzynarodowego turnieju tenisowego kobiet Bella Cup. Od lat również jesteśmy sponsorem głównym festiwalu filmowego Tofifest.

Dużym uznaniem na 50 rynkach globalnych cieszy się także marka Seni – wyroby chłonne dla osób z problemem nietrzymania moczu oraz Seni Care – specjalistyczne preparaty pielęgnacyjne. Seni aktywnie wspiera i finansuje działania edukacyjne, w tym  m.in.:  Międzynarodową Konferencję Opieki Długoterminowej czy warsztaty dla opiekunów osób niesamodzielnych. Z myślą o tych ostatnich powstał program „Damy radę” w ramach działalności fundacji TZMO „Razem Zmieniamy Świat”.

Produkty TZMO dostępne są na pięciu kontynentach. Jak zamierzacie Państwo rozwijać eksport? Jakie rynki są dla Was obecnie priorytetem?

Mówimy, że nasze produkty docierają do 1/3 ludności świata. To duży sukces, ale nie chcemy na tym poprzestać. Obecnie strategicznymi rynkami dla Grupy TZMO są Indie i Stany Zjednoczone. W Indiach TZMO SA jest obecne od 12 lat i aby lepiej prowadzić nasz indyjski biznes w lipcu tego roku uruchomiliśmy centrum logistyczne działające przy naszej spółce w Ambhaturaiu w stanie Tamilnadu. Dalsze plany dotyczące centrum to rozwój produkcji medycznej przez wdrażanie nowych technologii dla produktów gazowych oraz rozwój produktów włókninowych.

Spółka TZMO USA, Inc. w Stanach Zjednoczonych to nasz powód do dumy. 25 lat temu nawet nie marzyliśmy, że będziemy obecni w USA a dzisiaj kolejne kontenery z naszymi produktami pod markami Seni i Bella płyną do Atlanty w stanie Georgia. To tam właśnie, swoją siedzibę ma spółka amerykańska należąca do Grupy TZMO.

Czy w najbliższym czasie planują Państwo inwestycje w rozwój produkcji?

Ciągłe inwestycje w badania i rozwój są niezbędne aby istnieć na globalnym i konkurencyjnym rynku. W spółce Plastica należącej do Grupy TZMO, działającej na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej inwestujemy od 2004 roku. Dzisiaj funkcjonuje tam pięć zakładów produkcyjnych z najnowocześniejszą światową technologią. Plastica to jedyny tego typu kompleks na świecie, w którym powstają surowce do produkcji, gotowe wyroby i opakowania. Na miejscu w Plastice odbywa się również recykling odpadów. To właśnie Plasticę w kwietniu 2013 roku odwiedził Prezydent RP, Bronisław Komorowski, który doceniając działalność Grupy TZMO w 2012 przyznał nam nagrodę w kategorii’ Obecność na rynku globalnym’.

Jakie są Państwa cele na rok 2015? Co chcecie w nim osiągnąć?

Nasze kluczowe działania koncentrują się wokół rozwoju technologicznego oraz umocnienia oferty produktowej pod względem jakości i atrakcyjności produktów. W każdym z tych obszarów wyznaczyliśmy sobie konkretne cele, stworzyliśmy plan działań na najbliższe lata. Chcemy konsekwentnie rozwijać działalność na rynkach, na których już jesteśmy obecni ale również zdobywać nowe.

Dziękujemy za rozmowę.