Jesteś tutaj

Tadeusz Czarniecki, Dyrektor Marketingu Wawel

„Poradnik Handlowca”: Oprócz znanego brandu, ogromną rolę w wyborze produktu przez konsumenta odgrywa opakowanie. W jakim kierunku zmierzają obecne trendy na rynku opakowań słodyczy i w jaki sposób firma Wawel stara się je realizować?

Tadeusz Czarniecki: W ostatnim czasie, w związku z wdrożeniem nowej strategii komunikacji, postawiliśmy na zmiany, pod względem wizualnym i jakościowym, wszystkich naszych opakowań. W sklepach sukcesywnie pojawiają się produkty marki Wawel zapakowane w nowoczesne, wysokiej jakości materiały, które pozytywnie wpływają na to, w jaki sposób konsument postrzega produkt i obcuje z nim. Oczywiście kluczowa jest kwestia wizualna opakowania i to, w jaki sposób produkt prezentuje się na półce, ale nie należy zapominać o materiałach użytych do pakowania oraz bezpieczeństwie wyrobu. Dzięki zastosowaniu matowych, przyjemnych w dotyku folii, produkt daje teraz jeszcze więcej przyjemności z użytkowania i pomaga budować atrybut wysokiej jakości. W przypadku Mieszanki Krakowskiej każda galaretka zabezpieczona jest indywidualną owijką w technologii cold seal, co wpływa na bezpieczeństwo produktu. Klienci mogą mieć pewność, że słodycze Wawel zawsze opuszczają fabrykę w stanie idealnym, a nowy rodzaj pakowania Mieszanki Krakowskiej daje dodatkową gwarancję, że również na półkach w sklepie wyrób jest zabezpieczony przed wpływem czynników zewnętrznych i zachowuje najwyższą jakość.

Wawel to znana firma, której wyroby cieszą się niezmienną popularnością wśród polskich konsumentów. Portfolio firmy jest urozmaicone. Czy są grupy asortymentowe, które w najbliższym czasie zamierzacie wzmocnić?

Wawel jest marką jednoznacznie kojarzącą się konsumentom z jakością i smakiem. W naszej ofercie znajdują się zarówno wyroby tradycyjne, których receptury sięgają początków historii przedsiębiorstwa, jak i produkty nowoczesne, odpowiadające potrzebom rynku, a często także kreujące trendy w kategorii słodyczy. Niezmienną, dużą popularnością cieszą się produkty klasyczne – wysokiej jakości czekolady pełne, jak Gorzka 70%, oraz czekoladki nadziewane – Malaga, Tiki Taki i Kasztanki. Swoich wiernych fanów mają galaretki, zarówno te oblewane czekoladą, czyli Mieszanka Krakowska, jak i Fresh & Fruity – owocowe nadziewane galaretki na bazie pektyn. Niezwykle dobrze przyjęty przez konsumentów jest rozwój linii słodyczy Bez Dodatku Cukru – jeszcze do niedawna oferowaliśmy w jej ramach wyłącznie czekolady, a teraz konsumenci mogą wybierać dodatkowo spośród galaretek i wafli w różnych gramaturach i smakach. To linia słodyczy o dużym potencjale – dla diabetyków i tych, którzy unikają cukru w swojej codziennej diecie. Myśląc o przyszłości z pewnością dalej stawiamy na inicjatywę „Dobre Składniki”, w ramach której wraz ze specjalnie powołaną Radą Ekspertów przejrzeliśmy nasze receptury, w efekcie czego wyeliminowaliśmy z nich składniki zbędne i sztuczne (np. aromaty), zastępując je naturalnymi lub zwiększając zawartość pożądanych w danym wyrobie surowców, np. orzeszków arachidowych w Michałkach. To pionierski kierunek w kategorii słodyczy, który aktualnie obejmuje całe nasze portfolio i mamy zamiar dalej go rozwijać w nowych produktach.

Czy Wawel będzie rozwijał asortyment produktów odpowiadających na potrzeby konsumentów, którzy są zmuszeni ograniczać spożycie cukru w słodyczach, a nie chcą z nich zupełnie rezygnować. Czy linia Bez Dodatku Cukru będzie poszerzana o nowe warianty?

Słodycze Wawel Bez Dodatku Cukru są niezwykłe udaną serią produktową. Ostatnie miesiące, kiedy to linia otrzymała intensywne wsparcie marketingowe, zwłaszcza w kanale digital, pokazują, że warto inwestować w tego typu produkty. Wszystkie słodycze z tej kategorii zostały bardzo dobrze przyjęte przez testerów i konsumentów, którzy wysoko je oceniając, powoływali się na pełny smak przy zupełnym braku dodatku cukru, ciekawe opakowania oraz trafną odpowiedź na potrzeby rynku. To wszystko sprawia, że w naszych planach rozwojowych linia Bez Dodatku Cukru z pewnością będzie odgrywała znaczącą rolę.

Dziękujemy za rozmowę.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Jesteśmy konsekwentni w swoich działaniach. Osiągamy dobre wyniki w dwóch kluczowych dla nas kategoriach alkoholi premium: whisky oraz wódek. To właśnie premiumizacja jest mianownikiem wszystkich prowadzonych przez nas aktywności. Rezultatem tego jest silna pozycja zarówno w ramach Grupy Pernod Ricard, jak i na polskim rynku.

Receptą na sukces w każdej dziedzinie jest konsekwencja w działaniu i wytrwała praca.

X