Jesteś tutaj

Tomasz Rewerelli, Marketing & Sales Director – Consumer Brand, Sofidel Poland

„Poradnik Handlowca”: Jakie czynniki zadecydowały o odświeżeniu marki Regina, skoro marka nie miała problemów i utrzymywała wysoką pozycję rynkową?

Tomasz Rewerelli: Regina to marka, która od wielu lat zajmuje czołową pozycję na rynku, a dzięki kampaniom reklamowym stała się ikoną popkultury wśród dóbr konsumenckich. Odpowiadając na to pytanie, skłaniałbym się ku odpowiedzi, że takim czynnikiem jest czas. Regina jest obecna we Włoszech od 30 lat, a szerzej w Europie od co najmniej kilkunastu lat. W tym czasie społeczeństwo się zmieniło i ewoluowały oczekiwania kupujących. Dlatego wychodząc im naprzeciw postanowiliśmy zmienić naszą markę w sposób, który odpowiada potrzebom dzisiejszych konsumentów i który niewątpliwie zwraca większą uwagę na środowisko i zrównoważony rozwój. Pragniemy zaoferować i zakomunikować wartości, jakich dzisiaj oczekuje społeczeństwo. Akcentujemy łatwe, ale mądre rozwiązania. Naszym celem jest, aby Regina była obecna w każdym domu i przyczyniała się do codziennego szczęścia i zadowolenia. Jest to zgodne z naszym motto: „less is more”, które oznacza „mniej znaczy więcej”, bo genialne rozwiązania znajdują się w najprostszych rzeczach.

Jakie są główne założenia nowego pozycjonowania marki Regina?

Do tej pory strategię określała siła głównego produktu. We Włoszech była to Regina Rotoloni (Regina Najdłuższe Rolki), które z czasem stały się wręcz synonimem marki Regina. Podobną obserwację dostrzegamy w Polsce. Regina Najdłuższe Rolki są znane, lecz marka Regina jest kojarzona przede wszystkim z produktem Regina Papier Rumiankowy. Warto podkreślić, że oferta produktów Regina w całej Europie jest bardzo szeroka i to we wszystkich kategoriach: papiery, ręczniki oraz chusteczki. Wykorzystując siłę, znajomość i historię tych centralnych produktów, z jednej strony planujemy stworzenie platformy strategicznej określającej jasne pozycjonowanie brandu Regina, z drugiej ‒ sposób komunikacji obowiązujący we wszystkich krajach. Nie zapominamy oczywiście o roli i znaczeniu głównych produktów, ale chcielibyśmy podkreślać też wyjątkowe rozwiązania innych naszych wyróżniających się produktów. To są nasze cele. Jak chcemy je osiągnąć? Pracując nad wszystkimi elementami. Poczynając od innowacyjnych produktów, które już pojawiły się na rynku w całej Europie (papier toaletowy Regina Sensation czy ręcznik Wish), przez odświeżenie logo, nowe i bardziej nowoczesne opakowania, a na reklamie oraz komunikacji kończąc.

Jakie cele Sofidel zamierza osiągnąć dzięki wprowadzanym zmianom?

Naszym celem jest oferować rodzinom wydajne, długotrwałe wsparcie, aby każdy dzień spędzony w domu był dla nich lepszy. Chcemy sprawić, aby zamiłowanie do higieny, które wyróżnia firmę Sofidel, uczyniło życie rodzinne przyjemniejszym i szczęśliwszym. Oferujemy nie tylko wydajność. Proponujemy produkty do użytku domowego i higienicznego, które są wysokiej jakości i cechują się nowoczesnymi, innowacyjnymi i zrównoważonymi rozwiązaniami. Równocześnie czynimy dom miejscem przytulnym, gdzie każdy czuje się dobrze i bezpiecznie. Takie połączenie rozumu i serca.

Z jakich powodów wybrano Polskę jako kraj inaugurujący nową kampanię promocyjną marki Regina?

Kampania jest jednym z elementów ewolucji i rewolucji marki Regina. Zmiany zachodzą w produktach, ich charakterystyce, opakowaniu czy samym logo. W innych krajach pojawiły się już odświeżone produkty, w Polsce musimy jeszcze na nie poczekać, ale niezbyt długo. Nie jest możliwe, aby wszystkie te elementy zostały wprowadzone w jednym czasie we wszystkich państwach. Ale fakt, technicznie i kalendarzowo byliśmy pierwsi. Polska to kraj, który traktowany jest strategicznie i stoi wysoko na liście priorytetów Sofidel. Świadczy o tym nie tylko nowa reklama, ale również, a może przede wszystkim, olbrzymia inwestycja, której główny etap zakończy się jeszcze w tym roku. Mówimy tu o nowej maszynie papierniczej i kolejnych maszynach przetwórczych. Reasumując, nowa kampania jest częścią dużego, strategicznego projektu, na który składają się wymienione czynniki: inwestycja w innowacyjne maszyny, zmiana pozycjonowania marki Regina oraz przedstawienie konsumentom nowych wyjątkowych produktów.

Dziękujemy za rozmowę.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Krzysztof Jakubczak: Cukierki Mentos oraz lizaki Chupa Chups to liderzy w swoich kategoriach produktowych. Jako produkty impulsowe wymagają odpowiedniego wyeksponowania w sklepie i dlatego dostarczamy detalistom rozmaite narzędzia, w tym firmowe stojaki, aby asortyment Perfetti Van Melle zawsze był w zasięgu ręki konsumentów.

Cały czas poszukujemy produktów, które będą nas odróżniać od konkurencji; produktów, których klient nie kupi w dyskoncie czy hipermarkecie.

X

Przeczytaj również